بقاع متبرکه تجلی گاه و محل اتصال بنده به خداوند است
کد خبر: 4143654
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

بقاع متبرکه تجلی گاه و محل اتصال بنده به خداوند است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام زادگان و بقاع متبرکه باید تجلی گاه و محل اتصال بنده با خداوند باری تعالی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه، همزمان با ایام دهه کرامت و سالروز تکریم و تجلیل مقام امامزادگان و بقاع متبرکه در همایش استانی «ستارگان کرامت» در بقعه متبرکه امام‌زاده عبدالله(ع) روستای فدیشه شهرستان نیشابور، اظهار کرد: نکته مهمی که در مورد امامزادگان و بقاع متبرکه باید مورد تاکید خادمان و اصحاب بقاع باشد، این است که این مکان‌ها باید تجلی‌گاه و محل اتصال بنده با خداوند باری تعالی باشد و بتوانیم برای کسانی که به اینجا پناه می آورند فضایی را آماده کنیم که از سمت غیر خدا به سمت خدا هدایت شوند.

وی تصریح کرد: هدف، اتصال عبد به خدا است و این مکان‌های الهی دارای حرکت به سمت خدا هستند، سلوک شخصی ما باید برای هدف خدایی باشد، نه اهداف دنیایی از طرفی باید مرتب این سلوک پالایش شود.

حیدری کاشانی تاکید کرد: ما باید تمام خدمت و قوت مان را در محضر خدا بیاوریم، کسی که خدایی شود به سرچشمه تمام عزت‌ها و قدرت‌ها متصل و تبدیل به شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی می‌شود.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز با اشاره آیه «مودت»، بیان کرد: ما باید به این سلاله‌های پاک اهل بیت(ع) در نقاط مختلف کشور توسل و توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید خداوند را شکر مضاعف کنیم که پنجره‌ای از نورانیت اهل بیت(ع) را در این دیار و مکان، شهر و روستا در جوار مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ما ارزانی داشته است و می‌توانیم در سایه نور و رحمت این سلاله حضرت فاطمه (س) زندگی  کنیم.

حدیث کساء معرف اهل بیت(ع) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به جایگاه بالا و ارزشمند حدیث کسا، اظهار کرد: باید قدردان باشیم که این حدیث شریف از زبان حضرت زهرا(س) اینگونه صریح و شفاف روایت شده و اهل بیت عصمت و طهارت را اینگونه معرفی فرمودند.

در ادامه این همایش از ۳۹ نفر از اصحاب بقاع متبرکه شهرستان‌های خراسان رضوی نیز تقدیر شد. افتتاح سقاخانه آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) روستای فدیشه با حضور مدیرکل اوقاف استان و سایر مسئولان در پایان مراسم صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha