تشرف بیش از یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 4208392
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

تشرف بیش از یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۶۳ هزار و ۹۵۰ زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند.  

بقعه متبرکهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: در ایام نوروز امسال یک میلیون و 63 هزار و 950 زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند و نزدیک به 106 هزار و 872 زائر در بقاع متبرکه اسکان یافتند. 

وی بیان کرد: طرح «آرامش بهاری» در ایام نوروز در 117 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد که از 28 اسفند تا 13 فروردین، یک میلیون و 63 هزار و 950 زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد 23 هزار و 956 زائر خارجی بودند و  106 هزار و 872 زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

احمدزاده با اشاره به همزمانی طرح «آرامش بهاری» با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از 22 اسفند ماه سال گذشته در بقاع متبرکه آغاز شده و محافل انس با قرآن و جلسات روزانه جزء‌خوانی در حال برگزاری است، همچنین در شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره‌های افطاری ساده برپا می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه خراسان رضوی اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی و نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه اجرا و مراسم تحویل سال نو در 83 بقعه متبرکه برگزار شد.

احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را 151 هزار و 167 نفر مطرح کرد و گفت: در خیمه معرفت با حضور مبلغان، غرفه‌های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک و ... وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. در ایام نوروز 21 هزار و 545 مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی و بیش از 3106 نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است. 

وی افزود: با برپایی ایستگاه صلواتی و سفره‌های افطاری در طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری 578 هزار و 190 زائر پذیرایی شدند. 5175 مورد سخنرانی، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی و 1761 مورد مراسم ترتیل‌خوانی، محفل انس و جلسه تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان نیز برگزار شد. 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: همچنین به‌مناسبت‌های وفات حضرت خدیجه(س) 59 مراسم، میلاد امام حسن(ع) 57 مراسم، شهادت امام علی(ع) 144 مراسم و بیش از 300 مراسم ویژه‌برنامه شب‌های قدر در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار و در ایام نوروز 21 مستند در فضای مجازی از بقاع متبرکه استان نیز پخش و منتشر شد.

انتهای پیام
captcha