به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از ستاد خبری نشان مشهدالرضا(ع)، نیره عابدینزاده، معاون دادستان خراسانرضوی، درباره ضرورت پرداخت رسانهای به «نشان مشهدالرضا(ع)» اظهار کرد: این نشان نباید تنها در محدوده زمانی اعطای آن مورد توجه قرار گیرد، بلکه باید در طول سال به صورت متناوب درباره آثار و دستاوردهای صاحبان نشان اطلاعرسانی شود تا کار به الگوسازی اجتماعی منتهی شود.
وی با تأکید بر این موضوع که اثر معنوی نشان مشهد باید به یک الگو برای جامعه تبدیل شود، بیان کرد: اگر اقدامات رسانهای فقط در چند روز پیش یا پس از اعطای نشان انجام شود، با گذر زمان فراموش خواهد شد و دیگر تأثیر الگوسازی خود را نخواهد داشت. نمایشگاهی دائمی از چهرههای دریافتکننده نشان مشهد در یکی از فضاهای شهری یا فرهنگی از جمله فرهنگسراها یا نگارخانههای شهرداری باید ایجاد شود تا مردم بهویژه نسل جوان بتوانند در بازدیدهای مستمر، این افراد و دلایل دریافت نشان آنان را بشناسند.
عابدینزاده درباره ملاک اعطای نشان نیز تصریح کرد: فردی شایسته دریافت نشان است که مبتنی بر نیازهای روز جامعه، اقداماتی را برای رفع مشکلات مردم انجام داده باشد؛ اقداماتی که منجر به ایجاد انگیزه، امید و نشاط اجتماعی شود و در عمل استمرار داشته باشد.
عضو کارگروه اجتماعی و جمعیت خانواده همچنین به جنبههای نوآورانه در انتخاب افراد اشاره کرد و افزود: در جامعه امروز نیازهای مردم متغیر است؛ بنابراین نشان باید به کسانی برسد که متناسب با شرایط روز، الگوی نوینی را طراحی و به اجرا گذاشتهاند، نه صرفاً به ارائهدهندگان طرحهای تئوریک بدون اجرا، اعطا شود.
وی گفت: نشان مشهد باید به افرادی تعلق گیرد که بر پایه علم و عمل، ایدههای خود را به مرحله اجرا رسانده و بتوانند اثر ماندگار اجتماعی ایجاد کنند؛ چرا که مفهوم حقیقی نشان، کاری متفاوت و پایدار است.
انتهای پیام