دانشکده‌های سیاسی کشور، زیارت عاشورا تدریس کنند
کد خبر: 1311033
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
امام جمعه میناب:

دانشکده‌های سیاسی کشور، زیارت عاشورا تدریس کنند

گروه اندیشه: جریان خون‌خواهی و عزاداری اگر محور اصلی‌اش ولایت نباشد مفید نیست؛ بنابراین دانشکده‌های سیاسی ما باید زیارت عاشورا را تدریس کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر، امام جمعه میناب شامگاه گذشته، 12 آبان‌ماه در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: توجه در برگزاری مراسم عزای حسینی در مساجد و حسینیه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین جایگاه فعالیت هیئات مذهبی و عاری از هرگونه پیرایه و آسیب‌ها و اقامه نماز اول وقت در هیئات و برگزاری نماز ظهر عاشورا و استفاده از خطیب توانا و آگاه در هیئات ضروری است.
وی بیان کرد: فلسفه عزاداری را امام صادق(ع) بر مبنای جریان‌سازی می‌گذارد و زیارت عاشورا را حول سه محور امامت و ولایت، ثبات قدم و زندگی آبرومندانه و عزتمندانه معرفی می‌کند.
امام جمعه میناب با اشاره به اینکه محور دوم در فلسفه عزاداری که امام صادق(ع) آن‌را جریان سازی می‌کند، ثبات قدم است و محور سوم زندگی آبرومندانه در دنیا و آخرت است، افزود: این جریان خون‌خواهی و عزاداری اگر محور اصلی‌اش ولایت نباشد بدرد نمی‌خورد و دانشکده های سیاسی باید زیارت عاشورا را تدریس کنند.
معتمدی‌فر تصریح کرد: هدف دیگری که امام صادق(ع) از عزاداری‌ها بیان کرده است و امروز از همه زمان‌ها به آن نیازمندتریم این است که می‌خواهد در قالب عزاداری تحزب علوی شکل بگیرد و امام صادق(ع) در عزاداری جدشان می‌خواهد پرورش نیرو شکل گیرد.
وی در اهمیت داشتن هدف و برنامه در برپایی عزاداری‌ها به خصوص ایام محرم و عاشورا گفت: برنامه بعدی دادن برنامه به هیئات است تا در طول سال برنامه داشته باشند و دچار روز مرگی نشوند و از دیگر اهدافش ایجاد عشق نسبت به همه خوبی‌ها و تنفر نسبت به پلیدی‌ها و بدی‌هاست.
امام جمعه میناب افزود: چگونه جوانان ما عاشقانه به جبهه‌ها رفتند و به شهادت رسیدند این‌ها هنر امام خمینی(ره) بود که عشق را نسبت به خوبی‌ها به وجود آورد و این قدر شهادت شیرین شد که ملت آرزوی شهادت می‌کردند و هنر دیگر امام اینکه نسبت به آمریکا و اسرائیل تنفر ایجاد کرد.
معتمدی فر در پایان ضمن تاکید بر پرهیز از دودستگی در عزاداری‌ها گفت: از افراد سالم و صالح در مجالس مداحی استفاده شود و بیشتر روضه‌ها نیز حماسی خوانده شود و بهترین وقت مجلس مختص مبلغین باشد.
وی در پایان افزود: از جوانان در مجالس عزا استفاده کنید و از خرافات و بدعت‌ها به پرهیزید و درشان و منزلت امام حسین(ع) و شهدای کربلا مجالس عزا برپا کنید.

captcha