زیارت عاشورا؛ بهترین مرجع در دفاع از مواضع فکری شیعه
کد خبر: 1314956
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

زیارت عاشورا؛ بهترین مرجع در دفاع از مواضع فکری شیعه

گروه اجتماعی: کارشناس دینی در خراسان جنوبی گفت: زیارت عاشورا به‌ سبب آثار سازنده فردی ـ اجتماعی، بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه و نشانه‌ گرفتن خطر انحراف، اهمیت ویژه‌ای دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، کارشناس دینی امروز، 19 آبان‌ در جمع دانشجویان و کارکنان دانشگاه علمی ـ کاربردی بیرجند گفت: خواندن زیارت عاشورا برکات زیادی در زندگی اخروی و دنیوی انسان دارد.



وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته درخصوص فضیلت زیارت عاشورا این است که برای اولین بار از زبان حضرت باقر(ع) نقل شده، به‌گونه‌ای که در ادامه بر مداومت خواندن این زیارت بسیار سفارش شده است.



این کارشناس دینی با اشاره به اینکه طهارت و وضو در خواندن زیارت مهم‌ترین نکته است، افزود: رعایت شرایطی که برای خواندن زیارت سفارش شده، تغییر ندادن الفاظ متن زیارت و توجه داشتن به ترجمه آن از دیگر آداب مهم خواندن زیارت است.



حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: سلام‌های زیارت عاشورا نشان از دوستی با اهل بیت(ع) و یارانشان است و لعن‌های این زیارت بیانگر کینه و نفرت از دشمنان ائمه(ع) و دشمن بودن با آنان است.



وی یادآور شد: زیارت عاشورا به‌سبب آثار سازنده فردی - اجتماعی، بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه و نشانه‌ گرفتن خطر انحراف، اهمیت ویژه‌ای دارد.



این کارشناس دینی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا آبرومندی انسان در دنیا وآخرت را ضمانت می‌کند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی انسان باید همانند سبک زندگی ائمه(ع) باشد و این مسئله همان درخواست ما در حین قرائت زیارت عاشورا از خداوند متعال است.

captcha