قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا؛ نشانی از نهضت عملی آیات قرآن
کد خبر: 1316392
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا؛ نشانی از نهضت عملی آیات قرآن

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در طول تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد.


حجت‌الاسلام محمد الهی، رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: 92 درصد موقوفات این شهرستان برای عزاداری سید و سالار شهیدان هزینه می‌شود.



وی با اشاره به اینکه موقوفات مقید به زمان و مکان در روستاهای مختلف است، افزود: ارزش موقوفات وقف شده چهار میلیون تومان است که به‌سبب خشکسالی در این شهرستان درآمد موقوفات کم شده است.



رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان موقوفات روستاهای میغان، بصیران، رومه و دهسلم از جمله موقوفات وقف شده برای عزاداری سیدالشهداء ذکر کرد و افزود: در این ایام به‌منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری امام حسین(ع)، تبیین فرهنگ عاشورا روحانیون بومی برای تبیین قیام عاشورا به مناطق مختلف اعزام شدند و در این رابطه شهرستان نهبندان برای محرم امسال میزبان چهار روحانی در سه امامزاده سید علی،سیدالحسین و مزار شیخ علی موسی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است..



وی با اشاره به راه‌اندازی خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره، برگزاری گفتمان‌های دینی در امامزاده‌ها، اظهارکرد: برای اینکه مردم بتوانند از حضور مبلغان در لحظه و به‌روز استفاده کنند طرح خیمه‌های معرفت را که همان شیوه تبلیغ چهره به چهره و رو در رو است تدارک دیده شده است که با قوت انجام می‌شود.



رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان  متذکر شد: در ماه محرم امسال بقاع متبرکه رکن اصلی حضور مردم و توسل به ائمه اطهار(ع) هستند، به‌همین صورت برنامه‌های متنوعی در این بقاع صورت می‌گیرد.



حجت‌الاسلام الهی افزود: قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در طول تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد.



وی ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) دین باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.



رئیس اوقاف و امور خیریه نهبندان خاطرنشان کرد: عشق وارادت مردم استان در دوران‌های گذشته و حال باعث شده است تعداد زیادی از موقوفات استان با نیت تعزیه‌داری و روضه‌خوانی امام حسین (ع) وقف شوند که این امر مهم نقش به‌سزایی را در نشر نهضت امام حسین(ع) داشته است.

captcha