دعای زیارت عاشورا نوعی اعلام موضوع و مشخص کردن خط فکری است
کد خبر: 1316736
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

دعای زیارت عاشورا نوعی اعلام موضوع و مشخص کردن خط فکری است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو‌ گفت: زیارت عاشورا به‌نوعی اعلام موضوع و مشخص‌کننده خط فکری است که قرائت آن آثار سازنده عجیبی را به همراه دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه،  مراسم قرائت زیارت عاشورا ‌20 آبان ‌در مسجد المهدی(عج) دالاهو با حضور حجت‌الاسلام موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار شد.



در این مراسم حجت‌الاسلام موسوی طی سخنانی اظهار کرد: دعای زیارت عاشورا نوعی اعلام موضوع و مشخص‌کننده خط فکری است که آثارسازنده عجیبی دارد.



وی تصریح کرد: همچنین آنچه در این دعا به‌عنوان متن زیارتی خوانده می‌شود از نظر محتوا و جهت‌دهی از حساسیتی ویژه برخوردار است به همین جهت ائمه اطهار(ع) با آموختن نحوه زیارت به یاران خود به این عمل سازنده جهت و غنای بیشتری بخشیده اند.



رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو افزود: زیارت عاشورا از تعالیم امام باقر(ع) است و به سبب آثار سازنده فردی و اجتماعی و همچنین بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه و نشانه گرفتن خط انحراف اهمیت ویژه‌ای دارد.



حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: دستاوردهای این زیارت ایجاد پیوند معنوی با خاندان عصمت و طهارت(ع) و تشدید علاقه و محبت به انسان است و از دیگر آثار آن پیدایش روحیه ظلم‌ستیزی، دوری جستن از خط انحراف، الهام گرفتن، درس آموختن، الگو قراردادن اسوه های هدایت و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در راه خدا می‌باشد.

captcha