تحقق امر به معروف و نهی از منکر آرامش جامعه را به دنبال دارد
کد خبر: 1316785
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲

تحقق امر به معروف و نهی از منکر آرامش جامعه را به دنبال دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر محمدیه با بیان اینکه باید جامعه به سمت حذف منکرها پیش برود، لازمه تحقق آرامش در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی موینی دیشب، 19 آبان در جمع عزاداران حسینی شهر محمدیه اظهار کرد: یکی از راه‌های برقراری امنیت و آرامش و کاهش استرس عمومی در جامعه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.



وی افزود: اگر توجهی به مسائل و منکراتی که در جامعه انجام می‌شود نکنیم و به نوعی دست روی دست بگذاریم تا آنچه که شاهد آن هستیم روی دهد شاهد خواهیم بود که در آینده‌ای نه چندان دور منکرات در تمام سطوح جامعه ترویج و معروف به حاشیه خواهد رفت.



امام جمعه محمدیه با اشاره به نحوه برگزاری عزاداری‌های امام حسین، پرداختن به قیام عاشورا و فلسفه شکل‌گیری آن را بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: باید شاهد این باشیم که عزاداری‌های ما نتایج خوبی را برای مردم عزادار به دنبال داشته باشد و سطح فرهنگ دینی آنان را ارتقاء دهد.



وی تأکید کرد: عزاداری سالار شهیدان نباید بدون امر به معروف و نهی از منکر باشد بلکه مخاطب و عزادار باید با حضور در این جلسه به زوایای اصلی قیام حسین (ع) پی برده و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرد.



موسوی موینی در پایان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عاشورا، خاطرنشان کرد: هدف از عزاداری سالار شهیدان باید ترویج فرهنگ والای عاشورا که مبنی بر عزت‌خواهی، ایستادگی برابر ظلم و امر به معروف و نهی از منکر است باشد.

captcha