کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس برگزار می‌شود
کد خبر: 1319155
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
هفتم آذر؛

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس برگزار می‌شود

گروه اندیشه: سومین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) پنجشنبه هفته آینده، هفتم آذر مصادف با شب شهادت امام سجاد(ع) در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز در بندرعباس برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علی علامه‌زاده، دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) ظهر امروز، 27 آبان در جمع خبرنگاران گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با حضور پنج نفر از صاحب‌نظران و اندیشمندان خارجی از کشورهای فلسطین، عمان، لبنان و عراق هفتم آبان در بندرعباس برگزار می‌شود.



وی در خصوص علما و صاحب‌نظران خارجی دعوت شده به این همایش گفت: ناصر ابوشریف از جهاد اسلامی فلسطین، احسان صادق از دانشگاه سلطان قابوس عمان و جرج خوام کشیش مسیحی از کشور لبنان از میهمانان خارجی این کنگره هستند.



دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بیان کرد: رایزنی‌هایی نیز از سوی دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی در قم برای دعوت از 2 تن از علمای جهان اسلام و مسیحیت کشور عراق در حال انجام است که طی یکی دو روز آینده پس از اعلام نتیجه، اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.



علامه‌زاده همچنین گفت: 110 مقاله در بخش مقالات و 500 اثر نیز در بخش تولیدات آثار فاخر فرهنگی ـ هنری به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.



به گفته وی، به‌منظور بهره‌گیری اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانشجویان از برکات این رخداد، زمینه حضور میهمانان خارجی کنگره در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه بندرعباس و برخی از همایش‌های شهرستان‌ها فراهم شده است.

captcha