یک سوم مقالات کنگره امام سجاد(ع) از کشورهای اسلامی است
کد خبر: 1321258
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

یک سوم مقالات کنگره امام سجاد(ع) از کشورهای اسلامی است

گروه اندیشه: مدیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه تاکنون 110 مقاله علمی از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی ارسال شده، گفت: یک سوم این مقالات از کشورهای اسلامی است.


حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان، مدیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، گفت: بیشترین مقالات خارجی کنگره امام سجاد(ع) از کشور عراق است.



وی بیان کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در راستای تبلیغ فرهنگ قرآنی و اهل‌ بیت(ع) در سالروز شهادت امام سجاد(ع) در بندرعباس برگزار می‌شود.



مدیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در خصوص تفاوت کنگره امسال با سال گذشته گفت: جنبه بین‌المللی این کنگره به دلیل وصول مقالات بیشتر از کشورهای اسلامی و نیز حضور بیشتر میهمانان خارجی نسبت به سال‌های قبل متفاوت‌تر است.



لبخندان این محورها را شامل سبک زندگی از دیدگاه صحیفه سجادیه آسیب‌شناسی اجتماعی از دیدگاه امام سجاد(ع)، بهداشت معنوی در صحیفه سجادیه، جایگاه قرآن در صحیفه سجادیه با توجه به دعای 42 و اقتصاد از منظر صحیفه سجادیه و امام سجاد(ع) ذکر کرد.



وی همچنین مدعوین خارجی این کنگره را از کشورهای لبنان، عمان، فلسطین و عراق ذکر کرد و افزود: تفاوت دیگر و عمده کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نسبت به سال گذشته، این است که امسال برنامه‌های جانبی بیشتری تدارک دیده شده که در طول برگزاری این کنگره برگزار خواهد شد.



این مسئول در کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نشست با استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان با اندیشمندان خارجی و داخلی و حضور مهمانان خارجی در شهرستان‌ها و در جمع مردم و افراد شاخص شهرستان‌های میناب، رودان، پارسیان و سیریک و دیدار با فرهنگیان و کانون‌های مساجد را بخشی از برنامه‌های مدعوین این کنگره برشمرد.



وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تاکنون 110 مقاله علمی از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی وصول شده است که یک سوم این مقالات از کشورهای اسلامی است، افزود: با توجه به مطالب پرمغز ارائه شده در این مقالات، باید زمینه‌ای فراهم شود تا جامعه از این مطالب ارزنده بهره‌مند شود و تحقق این مهم نیازمند اعتبارات لازم است.



حجت‌الاسلام لبخندان در خصوص نتیجه این دوره از کنگره امام سجاد(ع) نیز گفت: همانند سال‌های گذشته مجموعه سخنرانی‌ها و مقالات برگزیده به‌عنوان دو جلد کتاب در راستای تبلیغ قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) در مراکز علمی کشور توزیع خواهد شد.



مدیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بیان کرد: با توجه به سرفصل فراخوان که پنج موضوع بود در هر موضوع 3 مقاله برتر ارائه شده که در مجموع 15 مقاله برگزیده خواهند شد و به صاحبان مقالات قابل تقدیر نیز به رسم یادبود هدایایی اهدا می‌شود.



وی در پایان خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان و علمای داخلی و خارجی پنجشنبه هفتم آذر با پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی شروع خواهد شد و از حضور آیت‌الله مروی از دفتر مقام معظم رهبری و سایر اندیشمندان داخلی و خارجی استفاده خواهد شد.

captcha