ایستادگی مردم و قاطعیت دولت تدبیر در مذاکرات هسته‌ای به بار نشست
کد خبر: 1321862
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
عزیزی:

ایستادگی مردم و قاطعیت دولت تدبیر در مذاکرات هسته‌ای به بار نشست

گروه سیاسی: منتخب مردم فارسان در مجلس گفت: گروه مذاکره‌کننده در ژنو با توکل بر خدای متعال و به پشتوانه حمایت‌های رهبر انقلاب، مسئولان نظام و ملت ایران پای در عرصه مذاکره گذاشت و از حقوق و منافع نظام و ملت دفاع کرد.


حمیدرضا عزیزی، منتخب مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به انجام دور سوم مذاکرات ژنو، ملت ایران و رهبر انقلاب را حامیان اصلی هیئت دیپلماتیک ایرانی دانست و گفت: گروه مذاکره‌کننده با توکل بر خدای متعال و به پشتوانه حمایت‌های رهبرانقلاب، مسئولان نظام و ملت ایران پای در عرصه مذاکره گذاشت و از حقوق و منافع نظام و ملت دفاع کرد.



وی مسئله حق غنی‌سازی را موضوع اصلی این مذاکرات بیان کرد و افزود: حق غنی‌سازی و به رسمیت شناختن حقوق ملت ایران توسط قدرت‌های جهان هدف اصلی برگزاری این مذاکرات بوده و غنی‌سازی و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است.



عزیزی با اشاره به ایستادگی و قاطعیت دولت تدبیر و امید در مذاکرات 1+5 تصریح کرد: دولت‌ها در همیشه دوران حافظ و امانت‌دار منافع و ارزش‌های نظام، انقلاب و مردم بوده‌اند و هیچ دولتی حق تخطی از خطوط و خواسته‌های به حق نظام را نخواهد داشت.



رهبر انقلاب با اصل مذاکره و گفت‌وگو مخالف نیست



وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی و رهبر انقلاب با اصل مذاکره و گفت‌وگو مخالف نیستند، خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب ما با مذاکره مخالف نیستیم اما به دشمنى هم که لبخند می‌زند، نیز اعتماد نداریم؛ چرا که او همواره به‌دنبال ضربه‌زدن به اصل نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است.



عزیزی با تأکید بر لزوم اعتمادسازی کشورهای 1+5 در قبال جمهوری اسلامی ایران، تحقق این مهم را تنها در برداشتن تحریم‌ها و فشارهای خصمانه اقتصادی علیه ملت ایران دانست.



اعمال تحریم‌ها، خلاف منشور حقوق سازمان ملل متحد است



وی اعمال تحریم‌ها را خلاف منشور حقوق سازمان ملل متحد دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اعمال تحریم‌ها دارایی‌های خارجی کشور بلوکه شده و نظام پزشکی و درمانی در تأمین دارو و واکسن به مشکلات فراوانی برخورده که همه این مشکلات آثار دشمنی و کینه‌توزی دشمنان با ملت ایران است.



منتخب مردم فارسان در مجلس با مطلوب ارزیابی کردن اصل مذاکرات، بر رفع و حل مشکلات در چارچوب حکمت، مصلحت و حفظ منافع و ارزش‌های نظام توسط هیئت دیپلماتیک ایرانی تأکید کرد.



وی ملت ایران را پیروز اصلی در این مذاکرات دانست و خاطرنشان کرد: ملت و انقلاب اسلامی ایران در این مذاکرات پیروز و سربلند بیرون آمدند و چهره زشت و پلید دشمنان خودفروخته و وابسته به کمپانی‌های پول و سرمایه استکبار جهانی بیش از پیش نمایان شد.



به گفته وی صلح‌طلبی، بشردوستی، اهل تعامل بودن نظام اسلامی با جهانیان و اثبات دوستی و خیرخواهی ایران با تمام ملت‌های آزاده ثمره مذاکرات 1+5 یک خواهد بود.

captcha