مجوزی برای کاروان‌های پیاده اربعین صادر نمی شود
کد خبر: 1322088
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷
خدرنژاد خبر داد:

مجوزی برای کاروان‌های پیاده اربعین صادر نمی شود

گروه اجتماعی: معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون مجوزی برای کاروان‌های پیاده اربعین از سوی سازمان حج و زیارت صادر نمی‌شده است، از بررسی این مسئله در اینده نزدیک خبر داد.


ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از افزایش تعداد زائران اعزامی ایرانی به عتبات عالیات طی روزهای منتهی به اربعین حسینی خبر داد و گفت: این افزایش صورت می‌گیرد اما به دلیل نواقص و کمبودهای کشور عراق این افزایش در سطحی نیست که مردم ما مطالبه و مسئولان ایرانی خواستار آن هستند.



وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ارائه مجوز به کاروان‌های پیاده‌ای که برای اربعین حسینی یا برخی دیگر از مناسبت‌های خاص راهی کربلا می‌شوند، گفت: سازمان حج و زیارت هنوز هم برای کاروان‌های پیاده مجوز صادر نمی‌کند و سیستم خاص خود را دارد.



خدرنژاد ادامه داد: شاید کاروان‌هایی که زیر نظر سازمان حج و زیارت هستند بخواهند بخشی از مسیر تا حرم امام حسین(ع) را پیاده طی کنند، اما ما مجوزی برای کاروان‌های پیاده صادر نمی‌کنیم؛ البته مسئله اعزام کاروان‌های پیاده موردی است که باید به صورت کارشناسی بررسی شود که در اینده این بررسی‌ها صورت خواهد گرفت.



محصولات ایرانی برای عمره‌گزاران ایرانی



وی در پاسخ به این سؤال که یکی از انتقاد‌های وارده به حج تمتع سال جاری بی‌کیفیت بودن برخی از محصولات غذایی مانند برنج خارجی مورد استفاده بود، برنامه شما برای استفاده حجاج و عمره‌گزاران ایرانی از محصولات داخلی طی عمره و حج چیست؟ اظهار کرد: ما تا جایی که بتوانیم مصرف کالاهای ایرانی در حج و عمره را افزایش می‌دهیم.



وی ادامه داد: اما برای این کار به دو نکته توجه می‌کنیم، به صرفه و به سلاح بودن برای زائران و دوم امکان ارسال. متأسفانه امکان ارسال برخی از کالاها وجود ندارد و ما می‌توانیم در عربستان با قیمت ارزان‌تری محصولات را خریداری کنیم، بعضاً نیز با مشکلاتی در خصوص استفاده از محصولات ایرانی مواجه می‌شویم مثلاً محصولاتی وارد عربستان می‌شود اما در میانه راه ارسال آنها متوقف می‌شود و چون ما قراردادی خرید این محصولات را در عربستان نداریم با مشکل مواجه می‌شویم لذا تمامی این موارد در استفاده از محصولات ایرانی لحاظ می‌شود.



خدرنژاد تصریح کرد: هدف و برنامه ما این است که بیشترین استفاده از کالاهای ایرانی برای مصرف عمره‌گزاران و حجاج ما در عربستان صورت گیرد.



وی با اشاره به اینکه اطلاعیه کمیسیون‌های قرارداد کالاهای ایرانی به تولید کنندگان ایرانی ارائه شده است، گفت: از تولید کنندگان دعوت شده است تا برای تأمین نیازهای موارد مصرفی زائران مانند مواد غذایی با سازمان حج و زیارت وارد مذاکره شوند.

captcha