دهه سوم صفر، فرصتی جهت مرور کردن دستاوردهای عاشوراست
کد خبر: 1346278
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
رئیس حوزه علمیه بیت‌‌المهدی(عج) شیراز:

دهه سوم صفر، فرصتی جهت مرور کردن دستاوردهای عاشوراست

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام یوسفعلی با تصریح اینکه دهه سوم صفر، فرصتی جهت مرور کردن دستاوردهای عاشوراست، گفت: این دهه فرصتی است که مصائب و مسائل عاشورا را مورد بازبینی و پژوهش قرار داد.


حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدصادق یوسفعلی، رئیس حوزه علمیه بیت‌المهدی(عج) شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به فرا‌رسیدن ایام دهه سوم صفر گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) متمم و مکمل نهضت عاشورا هستند یعنی اگر این دو بزرگوار نبودند نهضت عاشورا عقیم و ناقص می‌ماند.



وی با یادآوری اینکه این ایام، ایامی است که اهل بیت(ع) به‌عنوان اسیر وارد شام شدند و پس از آن به کربلا و مدینه بازگشتند، افزود: دهه سوم صفر، فرصتی جهت مرور کردن دستاوردهای عاشورا و خطبه‌های حضرت زینب(ص) و سخن شیوا و بلند امام سجاد(ع) در حضور یزید که توانست افشاگری کند و آن‌ها را به ذلت بکشاند، است.



حجت‌الاسلام یوسفعلی تصریح کرد: دهه سوم صفر فرصتی است که این مصائب و مسائل را مورد بازبینی و پژوهش قرار داد و از دستاوردهای عاشورا درس گرفته و آن پیام‌رسانی و گزارشگری خوب و به جایی که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) انجام دادند و موجب شد نهضت عاشورا به نتیجه رسیده و تکمیل شود، نشر و ترویج دهیم.



دهه آخر صفر، فرصتی جهت بازبینی حقایق اسلام ناب محمدی(ص) است



رئیس حوزه علمیه بیت‌المهدی(عج) شیراز این ایام را فرصتی جهت بازبینی مسائل و حقایق اسلام ناب محمدی(ص) دانست و گفت: در این ایام باید انس خود را به دهه صفر و عاشورا تعمیق بخشیم.



وی به مناسبت‌های این دهه اشاره کرد و گفت: در دهه آخر صفر رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) قرار دارد که سه مصیبت بزرگ برای جهان تشیع و مسلمانان دنیا به‌شمار می‌رود.



حجت‌الاسلام یوسفعلی ادامه داد: در این ایام از باب اینکه تمام مؤمنان باید در شادی اهل بیت(ع) شاد بوده و در غم آنان غمگین بوده و به عزاداری بپردازند، باید مراسم‌های سوگواری و عزاداری برپا شود.



این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص)، رئیس و مروج اسلام هستند و باید در این سه مصیبت و در این دو روز در مجالس عزا و سوگواری شرکت کرده و کسب فیض و با امام زمان(عج) ابراز همدردی کنیم.



تبیین اعمال وارد شده در دهه آخر صفر



وی با اشاره به اعمالی که در این دهه وارد شده است، خاطرنشان کرد: اعمال و زیارت‌هایی ویژه دهه آخر صفر در کتاب مفاتیح‌الجنان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به زیارت از راه دور رسول‌خدا(ص)، زیارت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد.



حجت‌الاسلام یوسفعلی اظهار کرد: خوب است که به قصد غربت و رجا زیارت جامعه کبیره نیز در دهه آخر صفر خوانده شود و عرض ادبی شود به محضر این سه بزرگوار مخصوصاً زیارت پیامبر اسلام(ص) از راه دور که وارد شده این زیارت را حتماً بخوانیم و از روح بلند و ملکوتی نبی مکرم اسلام(ص) کسب فیض کنیم. 

captcha