دشمن می‌خواهد زنان را علیه اسلام بشوراند
کد خبر: 1370448
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
حجت الاسلام عباس زاده:

دشمن می‌خواهد زنان را علیه اسلام بشوراند

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقتی یک زن نسبت به قرآن و احکام نورانی اسلام بدبین شود دیگر نمی‌‎تواند فرزند خود را شیفته قرآن و اسلام تربیت کند، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد زنان را علیه اسلام بشوراند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عباس عباس زاده، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، شامگاه گذشته 15 بهمن ماه، درهمایش مشارکت سیاسی زنان که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: مساله حضور زنان در عرصه های مختلف بسیار حساس است، چون دشمنان وقتی  می‌بینند زنان ما توانسته اند بیش از نصف ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص دهند، تلاش می‌کنند تا با شبهه افکنی آنها را نسبت به  مکتب حیات بخش اسلام بدبین کنند.
وی به سیر تاریخی نگاه به زنان اشاره کرد و گفت: ظلمی که در اعصار گذشته به زن شده این بود که انسان بودن آن را فراموش کرده بودند و زنان را همانند شیئی حساب می کردند که فقط حضور فیزیکی دارد، ولی ظلمی که امروز نسبت به زنان صورت می‌گیرد می‌خواهند زن بودن زن را با شعار عدالت به فراموشی بسپارند.
حجت الاسلام عباس زاده ادامه داد: خواسته اسلام نه ظلم دیروز است نه ظلم امروز، بر اساس دیدگاه اسلام زن و مرد هر کدام یک انسان تمام عیار هستند و از نظر انسانیت هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.
وی با بیان اینکه براساس تاکید اسلام باید زن بودن زن را لحاظ کنیم و به همین منظور نفقه و هزینه زندگی زن برعهده مرد است، افزود: دشمنان در تلاشند با بیان اینکه نفقه نگاه حیوانی به زن است، زنان را وادار به کار بیرون ازخانه کرده و نیروی کار ارزان کارخانجات را تامین کنند، در حالی که اسلام به دلیل تفاوت سهم زن و مرد در بچه دار شدن نفقه را بر عهده مرد قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی، صدام در مقابل زنان ما کم آورد نه در مقابل رزمندگان، گفت: دشمن می خواهد زنان را علیه اسلام بشوراند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: هیچ کس زن را به اندازه خالق زن نمی شناسد پس بهترین قوانین را برای زندگی زن نیز همین خالق زن می تواند تدوین کند.
وی بر لزوم توجه و تفکر بر روی حکمت احکام الهی تاکید کرد و گفت: اسلام از 1400 سال پیش زن را مالک اموال خود دانسته است در حالی که در غرب و اروپا تا سال 1882 زن نمی‌توانست مالک چیزی باشد.
وی افزود: اگر زن خارج از خانه کارکرد به شرطی که منافاتی با حقوق همسر و فرزند نداشته باشد، تمام درآمدش از آن خودش بوده و مرد حق تصرف در آن را ندارد.
حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه قوانین اسلام دقیقا با روح و خلقت زن و مرد هماهنگ است، یادآور شد: زن به دلیل اینکه ابتلاعاتی نسبت به فرزند و همسر و خودش داشته و برخی عواطف خاص نیز دارد، از مواجهه با برخی شرایط معاف شده است ولی دشمنان در تلاشند آن را محرمیت از حق جلوه دهند.
این استاد حوزه به مقام والای زن از دیدگاه اسلام اشاره کرده و گفت: قوانین اسلامی مطابق با ویژگی های زنان است.

captcha