وحدت ملی و انسجام اسلامی؛ دو راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 1374019
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد:

وحدت ملی و انسجام اسلامی؛ دو راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران

گروه اجتماعی: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبردی عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید و اصرار دارند و گفت: باید ایران نماد باشکوهی از وحدت ملی در سراسر دنیا باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز، 22 بهمن در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز عنوان کرد: وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبردی است که رهبر معظم انقلاب بر آن اصرار و تأکید دارند و باید ایران نماد باشکوهی از وحدت ملی در سراسر دنیا باشد و این دو راهبرد در برابر دنیای اسلام است یعنی ما به وحدت دنیای اسلام می‌اندیشیم و توطئه استکبار جهانی در به وجود آوردن تفرقه و گروه‌های تکفیری و رشد آن‌ها را در مقابل انسجام دنیای اسلام می‌دانیم.
وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با تمام توان در افزایش وحدت ملی تلاش می‌کند، گفت: تمام مسئولان کشور در راستای این راهبرد تعیین شده باید حرکت کنند و باید با تعامل و همکاری قوای سه گانه در راستای تحکیم وحدت در بالاترین سطح ممکن تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: باید با حضور متراکم و پیوسته خویش تحت زعامت رهبری صفوف خود را متحد و پیوندهای خویش را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مستحکم کنیم زیرا این مسیر عزت ماست.
این مقام مسئول در ادامه ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم در این راهپیمایی گفت: امروز شاهد شادابی و نشاط و عزم و اراده پولادینی هستیم که در 22 بهمن 57 ارکان پوشالی نظام استبدادی شاهنشاهی را فرو ریخت و نظام سلطه را با چالش عمیق و گسترده روبه‌رو ساخت و موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
وی با بیان اینکه راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر آموزه‌های دینی است،‌ بر ضرورت حفظ اقتدار و عزت ملی تأکید کرد و گفت: جهت حفظ اقتدار و عزت ملی راهبردهای اساسی وجود دارد که باید بدان‌ها توجه داشت.

تبیین مؤلفه‌های حفظ اقتدار و عزت ملی
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نخستین اصل جهت حفظ اقتدار و عزت ملی، عزم و اراده دانست و گفت: باید این عنصر مهم را در وجود خویش استحکام بخشیم و جوانان ما باید اهل عزم و اراده باشند؛ عزم و اراده فردی، حیات فردی ما را می‌سازد اما برای ساخت قدرت ملی و اجتماعی نیاز به عزم ملی هستیم زیرا ملتی که دارای عزم و اراده نباشند در جغرافیایی جهان جایگاهی ندارند.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به همین قرآن کریم بر روی این کلمه تأکید دارد و می‌فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا ...؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید...» (آیه 103 سوره آل عمران) و تمرکز این آیه بر اعتصام جمعی به ریسمان الهی به تنهایی نیست بلکه همه باید با هم ریسمان مستحکم الهی را در دست بگیریم تا حرکت به یک جهت داشته باشیم بنابراین برای رسیدن به اقتدار و عزت ملی نیازمند وحدت ملی و انسجام اسلامی هستیم.
وی، اصل دیگر جهت رسیدن به اقتدار و عزت ملی را توجه به مقوله علم دانست و افزود: هیچ ملتی و هیچ انسانی نمی‌تواند از قدرت بهره برده و به اقتدار دست پیدا کند مگر اینکه جامعه انسانی خود را آراسته به نور علم کند لذا قرآن کریم مبنای حرکت استوار فرد و جامعه را بر سلوک علمی نهاده است و یک تهدید جدی برای جامعه بشری این است که انسان‌ها بدون دانش گام بردارند.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: مقوله دیگر از ارکان کلیدی اقتدار ملی، در آموزه‌های دینی و معرفت خداوند است؛ انسان موحد و کسی که اعتقاد دارد نصرت الهی جامعه ایمانی را شامل می‌شود و انسان مؤمنی که به خداوند متعال اتکال دارد، از مهم‌ترین ابزار اقتدار برخوردار است.
این مقام مسئول ادامه داد:‌ این انسان و چنین جامعه‌ای، با اقتدار گام بر‌می دارد و با قدرت لایزال الهی حرکت می‌کند و چنین انسانی اگر تمامی قدرت‌های شیطان جهان را در برابر خود دید،‌ نمی‌هراسد.

دستیابی به امنیت، غایت اقتدار نظام
وی خاطرنشان کرد: این‌ها از عوامل مهمی است که راه را برای رسیدن به ساخت درونی قدرت همواره می‌کند و یک نظام مقتدر در سایه این اصول تلاش می‌کند که به بالاترین سطح از اقتدار دست پیدا کند تا جامعه را به بالاترین سطح امنیت سوق دهد زیرا بدون امنیت مسیر پیشرفت در توسعه جوامع بشری مهیا نمی‌شود و نظام مقتدر برای رسیدن به امنیت تلاش می‌کند.
حجت‌الاسلام  ابوترابی‌فرد تأکید کرد: یک نظام برای رسیدن به بالاترین سطوح سیاسی از ابزارهای فوق بهره می‌گیرد تا قدرت سیاسی او امکان دفاع از منافع ملی را فراهم آورد و یک نظام مقتدر از تمام عوامل بهره می‌برد تا یک نظام اقتصادی، پویا، کارآمد و مولد داشته باشد و زمینه آسایش و رفاه ملت خود را فراهم آورد زیرا یک نظام در سایه قدرت اقتصادی برتر می‌تواند در جایگاه فاخر قرار گیرد.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این اصول شکل گرفت و امام مظهر عزم و اراده بود و او را با عزم و اراده استوارش می‌شناختند و این اراده ملت را به خلق یک حماسه استوار هدایت کرد.
وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اصل کلیدی دانش و علم از آغاز تولدش رشد علمی را در دستور کار خود قرار داده است و نگاهی به آمار و ارقام دانشگاهی و پیشرفت علم خود گواهی بر این ادعاست چنانچه مشاهده می‌کنیم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعداد کل جمعیت دانشجو در کشور 170 هزار نفر بود اما امروزه با افزایش دو برابری جمعیت  این تعداد به 20 برابر افزایش یافت و اکنون 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در ایران وجود دارد و تمام تلاش این انقلاب این است که ایران را به یک دانشگاه بزرگ مولد علم تبدیل کند و مشاهده می‌کنیم که در سرعت و شتاب تولید علم رتبه نخست را در جهان داریم.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت:‌ نظام جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر مقوله علم توانست ایران را به فناوری هسته‌ای،‌ هوافضا و دیگر رشته‌های نوین علمی موفق و پیروز دارد و در جایگاه فاخر قرار دهد.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه هدف استکبار از رویارویی با ملت ایران، ایجاد خلل در حرکت پرشتاب توسعه  علمی و فناوری‌های نوین است، گفت: آینده جهان بر بال قدرتمند فناوری‌های علمی نشسته است و در آینده کشوری که وسعت و جمعیت و منابع طبیعی بشتری دارد نمی‌تواند جایگاه برتری داشته باشد بلکه آن ملتی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد که بر بال دانش و فناوری‌ های نوین نشسته باشد.

شهدا، محصول ادبیات دینی و قرآنی هستند
وی با تأکید بر اینکه بر اینکه در کنار قدرت علمی، باید ایمان به خدا داشت، گفت: دفاع مقدس را ایمان به خدا خلق کرد و 14 هزار و 600 شهید استان فارس محصول ادبیات دینی و قرآنی و حضور علمای متعهد و دلباخته به حضرت حق چون شهید آیت‌الله دستغیب است.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: شهدای ما محصول تربیت علما و فقهای بلندمرتبه شیعی است و باید بنیان معرفت دینی را در ایران اسلامی استحکام بخشیم.
وی با بیان اینکه  دشمن امروزه تمام حوزه‌های  اقتدار ما را هدف قرار داده است و می‌خواهد ما دارای عزم و اراده قوی نباشیم و در برابر استکبار جهانی از مواضع منطقی خود فاصله بگیریم، گفت: دشمن می‌خواهد مسیر حرکت علمی ما برای رسیدن به قله قدرت با چالش مواجه شود و در حوزه معرفت دینی، جامعه اسلامی از اقتدار و پویایی لازم برخوردار نباشد که این‌ها همگی هوشیاری ملت ایران را می‌طلبد.

ایران، منادی معنویت است
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ایران را منادی معنویت دانست و گفت: این معنویت زمینه بیداری کشورهای اسلامی را در دنیا فراهم کرده است و بیداری عزت‌بخش دنیای اسلام دستاورد ارزشمند بازگشت به هویت دینی است و ملت ایران پرچمدار این حرکت هستند.
وی با تأکید بر اینکه دولت، مجلس شورای اسلامی و تمامی نهادها باید برای تحکیم اقتدار معنوی نظام و کشور تلاش کنند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با رصد دقیق برای افزایش اقتدار کشور برنامه‌ریزی کرده است؛ هنگام پیروزی انقلاب صدام با حمایت بیگانگان و اعتقاد بر پیروزی حتمی، بیش از یک هزار کیلومتر از مرزهای هوایی، دریایی و خاکی ما را مورد هجوم قرار داد اما امروزه مشاهده می‌کنیم که مقامات ارشد دفاعی آمریکا در کنگره این کشور، اظهار می‌کنند قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در منطقه و خلیج فارس مهار کرده است.

دستیابی به اقتدار اقتصادی، مهم‌ترین راهبرد نظام است
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه امروز دستیابی به اقتدار و حماسه اقتصادی، مهم‌ترین راهبرد نظام است، گفت: رهبری معظم انقلاب بر روی این راهبرد تأکید دارند و اقتصاد مقاومتی بر تولید استوار است نه فروش نفت خام و باید نفت خام را به پیشران اقتصاد ملی تبدیل کنیم و آن را جهت تأمین هزینه‌های جاری دستگاه‌هایی دولتی تبدیل نکنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید با سیاست درست از فروش نفت خام جلوگیری کنیم، گفت: باید زنجیره تولید خلق کنیم و نفت خام را تبدیل به کالاهای باارزش و با قیمت بالاتری به کشورهای دیگر صادر کنیم و باید بنیان اقتصادی را بر تولید قرار دهیم نه بر مصرف.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: با عزم و اراده ملی می‌توان اقتصاد ملی را بارور کرد و ایران باید به یک کارخانه تولید کالا تبدیل شود و ان‌شاءالله با سیاست‌های درست رهبری این قضیه محقق خواهد شد.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به مقاله یکی از دولتمردان آمریکایی پیرامون مذاکرات اخیر ژنو اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی نگاه مثبتی به این مذاکرات نداشته باشند اما تلقی دنیای غرب و دیپلمات‌های آن بر این است که ملت ایران با ایستادگی بر مواضع حقه خود و عبور از تحریم‌ها، برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور خود رقم زدند.
وی ادامه داد: ایران همچنان هسته‌ای باقی می‌ماند و از آن در راستای اهداف ملی و صلح‌جویانه خود استفاده خواهد کرد و ملت ایران نیز این فناوری حمایت می‌کنند و دولتمردان نیز در این مسیر گام برخواهند داشت.

captcha