به گزارش خبرگزاری قرآنی(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سیما، قدرتالله صلح میرزایی در این ارتباط گفت: آنچه که در متن محلوجیان برجسته و ارزشمند بود تصویر درست تلاشهای یک زن برای نجات فرزند بیمارش است که با اوج و فرودهای دراماتیک مناسب پرداخته شده بود.
وی افزود: او در این مسیر متوسل به حضرت فاطمه زهرا ( ع) میشود و این توسل با نگاهی متفاوت و ویژه در فیلمنامه ترسیم شده بود و ما نیز در اجرا تلاش کردیم تا این مفهوم به مناسب ترین شکل ممکن به بیننده منتقل شود.
این کارگردان تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی- اسلامی و کمک به همنوع نیز از دیگر مفاهیمی بود که ما در این فیلم تلویزیونی به آنها توجه داشتیم.
وی در خصوص انتخاب لاله اسکندری برای نقش اول این اثر گفت: از زمان مطالعه فیلمنامه تا پیش تولید اولین بازیگری که همواره در ذهنم بود لاله اسکندری بود که خوشبختانه این امر محقق شد و او نیز در اجرا به بهترین شکل ممکن از عهده ایفای این نقش سخت و پیچیده برآمد.
فیلمنامه «اولین تکیه گاه» به قلم سید علی اکبر محلوجیان درباره ریحانه زنی است تنها که شوهرش پس از هزینه فراوان فوت کرده است و او با پسرش، در خانه ای کنار صاحبخانه اش، معصومه و ناصر زندگی میکند و برای گذراندن زندگی و تهیه خرج عمل چشم پسرش که در اثر تصادف چشمش آسیب دیده در یک کارخانه کار میکند و همزمان لباس عروس هم میدوزد. او از کارخانه اخراج میشود تا اینکه...
وی افزود: برای این پروژه در مجموع 22 جلسه تصویر برداری پیش بینی شده که تماما در تهران است و منزل ریحانه، کلانتری، امامزاده و آشپزخانه صنعتی از جمله لوکیشنهای این این اثر است. لاله اسکندری، علی سلیمانی، مریم کاویانی، فریبا نادری، مهدی فقیه ، حسن مهمانی و امین امامی از بازیگران این فیلم هستند .
همچنین عوامل پشت دوربین «اولین تکیه گاه» عبارتند از؛ تهیه کننده: امیر حسین یزدانی، فیلمنامه: علی اکبر محلوجیان، نرگس الهی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مجتبی وحیدی، دستیار دوم کارگردان: امیر تجری، مدیر تولید: سید حسین هادیانفر، مدیر تصویربرداری: ناصر کاووسی، صدابردار: بهمن حیدری، طراح صحنه و لباس: مهدی دیلمی، چهره پرداز: پروین نویدی، تدوین: سیامک مهماندوست، صداگذاری و ترکیب صدا: بهمن حیدری، عکاس: نسرین رضایی، منشی صحنه: مونا پیرایش. «اولین تکیه گاه» را یزدانی در گروه فیلمهای تلویزیونی سیمافیلم تهیه میکند.