توسعه اخلاق و رفتار دینی دانش‌آموزان از سوی نهادهای آموزشی و تربیتی
کد خبر: 1379986
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
تقوایی ضروری خواند؛

توسعه اخلاق و رفتار دینی دانش‌آموزان از سوی نهادهای آموزشی و تربیتی

گروه اجتماعی: معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت‌: نهاد‌های آموزشی و تربیتی باید سعی کنند در برنامه‌های خود به‌جای تعلیم و آموزش‌های صرف، به توسعه اخلاق و رفتار دینی در بین دانش‌آموزان روی آورند.

علی تقوایی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ در مقوله آموزش و پرورش نوجوانان و جوانان همه نهادها وظیفه دارند پای کار بیایند و استعدادهای دانش‌آموزان را به کمک مربیان، فضا و محتواهای آموزش تقویت و بالفعل کنند.

وی افزود: این مهم در یک فرآیند 12 ساله دوران تحصیل رخ می‌دهد که خروجی آموزش و پرورش بتواند از لحاظ فکری و دینی انسان‌های خلاق، متفکر،‌ صاحب ایده باشد.

تقوایی بیان کرد: مباحث آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان باید طوری برنامه‌ریزی شود که نوجوانان و جوانان فضائل انسانی و مذهبی را به‌خوبی دریافت و از لحاظ رفتار نیز به تعبیر مقام معظم رهبری انسان‌های منظم، منضبط و قانون‌شناس باشند.

مباحث آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان با جدیت دنبال شود

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: جهت تربیت و آموزش دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین شش محور مدنظر کارشناسان قرار گرفته است که شامل محور: عبادی، اخلاقی و تربیتی، محور اقتصادی، محور اجتماعی، محور سیاسی، محور زیباشناختی و محور علمی و فناورانه است که اگر از سوی نهادهای تربیتی و آموزشی به یکی از این ابعاد توجه و از ابعاد دیگر غافل شویم می‌توان گفت کار تربیتی انجام نشده است.

وی بیان کرد:‌ در بخش آموزشی و تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی همه فعالیت‌های بر اساس برنامه نماز، قرآن، عترت، مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و مشاوره‌ای اعم از تحصیلی، شغلی، تربیتی و فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی طراحی و در حال اجرا است.

توسعه اخلاق و رفتار دینی در بین دانش‌آموزان

تقوایی اظهار کرد: باید سعی شود در برنامه‌های آموزشی از سوی بسیج دانش‌آموزی و یا هر نهاد دیگری به‌جای تعلیم و آموزش‌های صرف، به توسعه اخلاق و رفتار دینی در بین دانش‌آموزان روی آورد و با سوز و شوری که همه دستگاه‌های تعلیم و تربیت و معلمان دارند آموزه‌های دینی را در وجود دانش‌آموزان به‌گونه‌ای تزریق کنیم که شخصیت فرزندان با آن‌ها شکل بگیرد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: مدرسه محلی است که باید به‌جای آموزش صرف وارد صحنه‌های تمرین و تکرار و استفاده از ابزارهای خوب هنری و اثرگذار در وجود بچه‌ها توجه داشت تا آموزه‌های دینی در وجود بچه‌ها‌ نهادینه شود و اگر نهادینه شود موضوع تربیت محقق می‌شود.

captcha