27 هزار مرکز تلاوت نور در مساجد کشور فعال هستند
کد خبر: 1385186
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
معاون فرهنگی کانون‌های مساجد کشور:

27 هزار مرکز تلاوت نور در مساجد کشور فعال هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: فراگیرترین فعالیت قرآنی کشور با تعدادی بالغ بر 27 هزار مرکز تلاوت نور در مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شب گذشته، 18 اسفند در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس این ستاد و در جمع فعالان کانون‌های فرهنگی اظهار کرد: استان هرمزگان در بسیاری از عرصه‌ها به‌ویژه فعالیت‌های فرهنگی دینی درخشش فراوانی داشته است.

وی با توجه به برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی در این استان گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره کشوری در کانون فرهنگی ـ هنری مسجدی در یکی از روستاهای این استان بودیم که نظیر برگزاری این جشنواره درهیچ جای کشور وجود نداشت.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: حضور استاندار، نویدبخش روزهای خوب فرهنگی دراین استان است تا جایی که این استان در حوزه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هم‌اکنون مانند نگینی میان استان‌های دیگر می‌درخشد.

طاهریان افزود: مردم این روستا با بلندنطری و عشق و علاقه‌ای که به امام رضا(ع) داشتند، برای چند روز منازل خود را خالی کرده و در اختیار میهمانان جشنواره قرار داده بودند.

وی ادامه داد: وقتی در همچنین روستایی این کاربزرگ انجام می‌شود، پس در نقطه نقطه این استان ظرفیت‌های بالایی در برگزاری برنامه‌های بزرگ و فاخر وجود دارد.

بیش از 10 هزار کتابخانه مساجد در سطح کشور فعال هستند

این مقام مسئول در خصوص چگونگی شکل‌گیری این ستاد گفت: وقتی دشمن بعد از جنگ تحمیلی فهمید که نمی‌تواند با برخورد نظامی به مقابله با ایران بایستد، مجبورشد با هجمه‌های فرهنگی و با تمام قوا وارد میدان شود؛ لذا پس از هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی در 18 اسفند سال 71 ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور را تصویب کرد.

طاهریان خطاب به فعالان فرهنگی حاضر در اهمیت اعتلای نام مسجد در این نظام گفت: امروز شاهد فعالیت 17 هزار و 200 کانون فرهنگی ـ هنری در بیش از 10 هزار کتابخانه در سطح کشور هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: فراگیرترین فعالیت قرآنی کشور با تعدادی بالغ بر 27 هزار مرکز تلاوت نور در مساجد برگزار می‌شود. هر آنچه در راه مسجد انجام می‌شود به‌دنبال رسیدن به قله است و به فرموده رهبری این قله یعنی رسیدن به مسجد تراز اسلامی.

هرمزگان جزو 10 استان برتر کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خواهد بود

حجت‌الاسلام پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هرمزگان نیز گفت: در پایان برنامه توسعه پنجم ما جزو 10 استان برتر هم از نظرکیفی و هم کمی در برنامه‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: در همایش‌های برگزار شده در مرکز، شرق و غرب استان از 140 فعال و برگزیده کانون‌های فرهنگی ـ هنری تجلیل شد.

حجت‌الاسلام پهلوانی در اهمیت وجود روحانی در مساجدی که نیازبه تأسیس کانون فرهنگی ـ هنری دارند، گفت: ازحوزه علمیه و برادران طلبه درخواست می‌کنم به سمت مساجد بدون روحانی بشتابند و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را به‌‌دست گیرند.

captcha