بندگی تنها راه رسیدن انسان به بی‌نهایت است
کد خبر: 1394380
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
حجت‌الاسلام عظیمی:

بندگی تنها راه رسیدن انسان به بی‌نهایت است

خبرنگاران افتخاری/ سیده سلیله عمادی: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان موجودی است که ظرفیت بی‌نهایت‌ها را دارد، خداوند متعال نیز اراده کرده که همه صفات خود را به انسان بدهد و کسی به غیر از مسیر بندگی به این نقطه نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،
حجت‌الاسلام عظیمی در همایش آفاق اندیشه؛ طرح توانمندسازی کادر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان قم که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید برای رسیدن به تکامل و آرزوهای خویش برای بندگی خداوند متعال زندگی کند.

وی بیان کرد: میل و آرزوی رسیدن به زیبایی بی‌نهایت، قدرت بی‌نهایت، ثروت بی‌نهایت، آزادی بی‌نهایت، لذت بی‌نهایت، شهرت بی‌نهایت، مهر و محبت و دانایی بی‌نهایت به عنوان یک واقعیت در زندگی هر انسانی وجود دارد، اگر انسانی این امیال را نداشته باشد بیمار است، بنابراین نباید سعی کنیم میل به این موارد را از بین ببریم.

حجت‌الاسلام عظیمی تصریح کرد: انسان همه بی‌نهایت‌ها را به صورت مطلق می‌خواهد، تفاوت انسان با حیوان در این است که انسان بی‌نهایت خواه است و تنها راه رسیده به بی‌نهایت بندگی است.

وحی راه رسیدن انسان به بی‌نهایت‌ها را نشان داده است

وی عنوان کرد: هیچ انسانی هیچ راهی را نتوانسته ارائه بدهد که انسان بتواند به بی‌نهایت دست یابد، تنها راه برای رسیدن به بی‌نهایت نسخه‌ای است که انبیا(ع) ارائه دادند و اگر وحی به زمین تا راه رسیدن به بی‌نهایت را نشان دهد بشر دلیلی برای زندگی در عالم نداشت و از بین می‌رفت.

حجت‌الاسلام عظیمی ادامه داد: عقل وجود میل به بی‌‌نهایت را تأیید می‌کند اما راه رسیده به آن را نمی‌داند، این وحی است که مسیر رسیدن به بی‌نهایت را به نشان داده است، مسیر دین و بندگی مسیر رسیدن به بی‌نهایت‌هاست.

زیربنای بندگی شناخت انسان است

استتاد برجسته حوزه علمیه گفت: یکی از مواردی که در واقع زیربنای بندگی است شناخت انسان از خود است، انسان باید نسبت به ظرفیت‌ها و اهداف آفرینش خود شناخت پیدا کند تا بتواند مسیر بندگی خود را درک کند.

وی یادآور شد: شناخت هدف از خلقت انسان، راه و راهنمای رسیدن به این هدف، وسیله و چگونگی حرکت به سوی هدف و موانع حرکت، محورهای اصلی شناخت انسان از خود هستند.

حجت‌الاسلام عظیمی با بیان این که شناخت هدف از خلقت انسان تنها از راه شناخت خالق از آیات آفاق و آیات انفس امکان‌پذیر است، اظهار کرد: خداوند ما را آفرید تا هرچه دارد به ما بدهد و ما را مانند خودش کند، یعنی انسان این ظرفیت را دارد که صفات خدا را در خود متجلی کند و از منبع بی‌کران خداوند متعال برخوردار شود.

وی بیان کرد: انسان موجودی است که ظرفیت بی‌نهایت‌ها را دارد، خداوند متعال نیز اراده کرده که همه صفات خود را به انسان بدهد و کسی به غیر از مسیر بندگی به این نقطه نخواهد رسید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلطان پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۱۴:۵۲
0
0
با سلام و احترام به شما بزرگوار. توصیه و تاکید می نمایم به همه دوستان بزرگوار وخوب که واقعاً به دنبال یک مطالعه سودمند و البته نشاط آور هستند، که حتماً کتاب فوق العاده ارزشمند «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذّات واقعی / ج 1» و به ویژه جلد دوم آن را مطالعه (و لطفاً به همگان معرفی) نمایید. در واقع این مجموعه کتابها بسیار ارزشمند است برای داشتن یک زندگی توأم با آرامشی مداوم، تندرستی و به ویژه داشتن ازدواجی موفق و البته برای تحکیم خانواده و پیشگیری از برخی از طلاق های نابخردانه و نیز راهی مطمئن برای جلوگیری از تولید فرزندانی معیوب و مریض می باشد. برای مطالعه بهتر و بیشتر به سایت «www.Book.soltanpanah.ir» مراجعه نمایید. از نوشتن نظرات ارزشمند خود در دیدگاه ها دریغ ننمایید. با تشکر.
captcha