رسالت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت انسان است
کد خبر: 1402657
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

رسالت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت انسان است

خبرنگاران افتخاری/ ساسان حق‌شناس: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی نظام اسلامی، تربیت انسان عالم و آراسته به فضائل اخلاقی در جهت برنامه‌ریزی برای پیشرفت و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای در تالار باغ زندگی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: مهمترین مسئله در فرهنگ اسلام، مقوله علم و معرفت است و خدای متعال انسان را که از ظرفیت بیشتری برخوردار است، از میان سایر مخلوقات خود برگزیده تا بتواند دو واژه زیبای آموزش و پرورش را به او بیاموزد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در دانش، علم و معرفت، انسان خلیفه الهی است و در عالم امکان و در آراستگی جمال و صفات، انسان اشرف مخلوقات بوده و رسول مکرم اسلام(ص) شخص اول عالم انسانی است. نقش معلمان در تربیت و آموزش افراد جامعه نقشی کلیدی و اساسی بوده و رسالت همه ما تربیت خویش است، اگر بخواهیم در انجام وظیفه و مسئولیت خود در هر حوزه‌ها از توفیق نسبی برخوردار شویم باید تربیت و اصلاح خود را مورد توجه قرار دهیم.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: هر چه حوزه تربیت و اصلاح نفس ارتقا پیدا کند، به‌طور قطع در ابعاد مختلف رفتار و کردار انسان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت‌های جامعه اسلامی با دیگر جوامع بشری، بیان کرد: بالاترین هدف در زندگی دستیابی به بالاترین سطح زندگی است، در حالی که در نظام جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی هدف از توسعه، پیشرفت، افزایش درآمد و ثروت، مقدمه‌ای برای تربیت انسان عالم و سالم  است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: علم پشتوانه ثروت است، هر امری که موجب طغیان شود از سایه علم است و علم اگر از اخلاق و توحید فاصله گیرد، طغیان به وجود می‌آید و غرب امروز دچار طغیان شده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در میان همه پدیده‌های عالم خلقت، تنها انسان است که قدرت نگارش دارد و به‌وسیله این ابزار است که اوج می‌گیرد و در این راه نقش معلم، نقشی محوری و اساسی است که رسالت انبیای الهی نیز تعلیم و تربیت بود. رسالت معلمان آن است که خود را با فروتنی، تواضع و ایمان در جهت ارتقای علمی جامعه  تلاش کنند.

یادآور می‌شود، در این همایش که امام‌جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای  شورای شهر، فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) شهرستان اسلامشهر و معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند، از معلمان نمونه منطقه‌ای و استانی و خانواده شهدا و ایثارگران فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با اعطای لوح سپاس تجلیل شد.

captcha