قاطعیت با اطرافیان قانون‌شکن؛ درسی مهم از سیره امام علی(ع) برای سیاستمداران
کد خبر: 1405922
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
منتخب مردم بیرجند در مجلس تصریح کرد:

قاطعیت با اطرافیان قانون‌شکن؛ درسی مهم از سیره امام علی(ع) برای سیاستمداران

گروه سیاسی: قاطعیت با اطرافیان قانون‌شکن درسی مهم از سیره امام علی(ع) برای سیاستمداران است که اگر این درس از سیره امام علی(ع) عملی می‌شد امروزه برخی از اطرافیان مسئولان برای نظام و انقلاب مشکل ایجاد نمی‌کردند.


حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، در رابطه با سیره امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: قاطعیت با اطرافیان قانون‌شکن درسی مهم از سیره امام علی(ع) برای سیاستمداران است.



وی افزود: اگر این درس از سیره سیاسی امام علی(ع) عملی می‌شد و از همان ابتدای امر جلوی خلاف‌کاری‌های برخی از اطرافیان مسئولان گرفته می‌شد، امروزه برخی از این اطرافیان برای نظام و انقلاب مشکل ایجاد نمی‌کردند.



ضرورت انضباط اقتصادی مسئولان



منتخب مردم بیرجند در مجلس بیان کرد: نبود انضباط اقتصادی در رفتار و عملکرد برخی از مدیران و مسئولان یکی از موارد فاصله گرفتن ما از روش حکومت‌داری حضرت علی(ع) است.



عبادی ادامه داد: البته دور و نزدیک بودن به روش حکومت‌داری امام علی(ع) نسبی است و با وجود همه مشکلات گفته شده ایران در برخی حوزه‌ها در عرصه سیاست توانسته به این سیره نزدیک شود و مانند برخی کشورها نیست که صاحبان ثروت، همان صاحبان قدرت باشند.



وی افزود: در کشور ما شرایطی مهیا است که یک استاد دانشگاه بدون هیچ پشتوانه اقتصادی می‌تواند در انتخاباتی مانند نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری شرکت کند، رأی اکثریت مردم را نیز کسب کند که این مسئله جامعه ما را به عدالت نزدیک می‌کند.



منتخب مردم بیرجند در مجلس گفت: یکسان بودن در برابر قانون، دقت در مصرف بیت‌المال و جلوگیری از اسراف و تبذیر از دیگر ویژگی‌های روش حکومت‌داری حضرت علی(ع) است..



خواص نباید خود را برتر از مردم بدانند



عبادی اظهار کرد: امام علی(ع) هیچ‌گاه نسبت به خواصی که خود را برتر از مردم و قیم آنان پنداشتند، روی خوش نشان ندادند و همین مسئله موجب جنگ‌های متعدد زمان آن حضرت یعنی جمل، صفین و نهروان شد.



وی بیان کرد: یکی از نکات قابل تأمل در زندگی سیاسی امام علی(ع) تلاش آن حضرت برای آبادی ممالک اسلامی و به‌ویژه مقر حکومت ایشان یعنی شهر کوفه بود، به‌گونه‌ای که نقل شده در زمان ایشان در شهر کوفه هیچ‌کس مشکل آب آشامیدنی و غذا نداشت.

captcha