فلسفه بعثت، هدایت جامعه بشریت از ظلم به سنت ‌الهی است
کد خبر: 1411198
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
حجت‌الاسلام حاجی‌پور:

فلسفه بعثت، هدایت جامعه بشریت از ظلم به سنت ‌الهی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه خارج کردن جامعه بشریت از ظلمات و تاریکی‌های جهل و نادانی به سوی نور و هدایت الهی از مهم‌ترین فلسفه بعثت حضرت محمد(ص) است، اضافه کرد: آن حضرت برای تکمیل کرامات اخلاقی انسان ها برانگیخته شدند

یه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی امروز، 5 خرداد در دومین نشست اعضای ستاد استهلال استان که به‌منظور رؤیت هلال ماه مبارک شعبان برگزار شد، گفت: استفاده و بهره‌مندی از فضائل ماه‌های مبارک رجب و شعبان روح و روان ما را برای حضور در ماه شریف رمضان‌المبارک آماده کرده و روح انسان را جلا می‌بخشد.

وی ضمن تبریک فرا‌رسیدن عید خجسته و مبارک مبعث، اظهار کرد: توصیف اوصاف و کرامات اخلاقی نبی مکرم اسلام(ص) بی‌حد و حصر بوده و اگر در تمامی طول قرون از فضائل و عظمت ایشان سخن بگوییم هیچ‌گاه حق مطلب ادا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور وجود مبارک و نورانی حضرت ختمی مرتبت را یکی از بزرگ‌ترین افتخارات عالم بشریت عنوان کرد و افزود: مسلمانان باید از وجود ذی‌قیمت آن حضرت نهایت استفاده را برده و خویش را برای زندگی معنوی توأم با حصول علوم مختلف زمانه آماده کنند.

وی با بیان این نکته که خارج کردن جامعه بشریت از ظلمات و تاریکی‌های جهل و نادانی به‌سوی نور و هدایت الهی از مهم‌ترین فلسفه بعثت حضرت محمد(ص) است، اضافه کرد: آن حضرت برای تکمیل کرامات اخلاقی انسان‌ها برانگیخته شدند؛ از این‌رو ایشان به قشر خاصی تعلق نداشته و جامعه بشری به ایشان نیازمند هستند.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور در بخشی از سخنان خویش بالا بردن ظرفیت وجودی را سرمنشأ نزول انوار قدسیه برشمرد و اضافه کرد: تمامی عنایات حضرت باری تعالی به ظرفیت‌های درونی انسان باز‌می‌گردد؛ از این‌رو پیشه کردن پاکی و دوری از گناه نور قدسیه الهی را در وجود انسان متبلور می‌کند.

وی در ادامه توصیه کرد: نعمت جوانی، نعمتی است که خداوند متعال در اختیار تمامی بندگان خویش قرار داده است و با بهره‌گیری از مبانی اسلامی و آموزه‌های دینی خود را در مسیر تعالی روحی قرار می‌دهیم؛ لذا باید از این فرصت الهی نهایت استفاده را برده و خود را برای کسب فیض و اعتلای معنویت آماده کرد.

رئیس ستاد استهلال استان مرکزی در ادامه سخنان خود از برگزاری همایشی در‌خصوص رؤیت هلال ماه و دیگر مباحث نجومی خبر داد و گفت: این همایش باید دارای برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی و در شأن رهبر فرزانه انقلاب باشد؛ بنابراین با دعوت از سخنرانان برجسته و میهمانان با اخلاق باید این شأن و مقام پاسداری شود.

وی همچنین با بیان این مطلب که ماه رجب ماه استغفار و طلب یاری از حضرت حق است، ابراز کرد: بهره‌مندی از فیوضات بیکران ماه‌های رجب و شعبان دل‌های بندگان مخلص را برای ماه مبارک رمضان آماده کرده و این آمادگی منشأ بسیاری از تحولات روحی و روانی در مسیر قرب پروردگار است.

حجت‌الاسلام حاجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور از اعزام تیم‌های مختلف برای رؤیت هلال ماه شعبان به ارتفاعات استان خبر داد و ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه اعضای ستاد استهلال استان، گفت: خوشبختانه استان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای پیشرفت دارد که باید از این مهم به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در پایان، با اشاره به اینکه گروه های رصدی پنج‌شنبه، 8 خرداد ‌مقارن با 29 رجب‌المرجب اعزام می‌شوند، گفت: رؤیت هلال از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است؛ چراکه این مهم با عبادات خالصانه مردم ارتباط نزدیک داشته و تمامی ابعاد معنوی زندگی مردم را در‌بر‌می‌گیرد.

captcha