دلیری جوانان رزمنده ما برگرفته از دلاورمردی حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشوراست
کد خبر: 1416848
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

دلیری جوانان رزمنده ما برگرفته از دلاورمردی حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشوراست

گروه سیاسی: فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: شجاعت و دلیری جوانان رزمنده ما برگرفته از دلاورمردی و شجاعت حضرت علی اکبر(ع) و شهدای کربلا در روز عاشورا بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، ‌رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری امروز، 21 خرداد‌ در جشنواره «حضرت علی‌اکبر(ع) و جوان سرباز» با تبریک اعیاد شعبانیه، هفته جوان را گرامیداشت و حضرت علی اکبر(ع) را نمونه یک جوان اسلامی، ولایی و الگو برشمرد.

وی اظهار کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) به‌عنوان جوان‌ترین سرباز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا با رشادت و فداکاری، افتخاری بزرگ آفرید.

محمدسلیمانی با تأکید بر تقویت بنیه دینی و اعتقادی، احساس مسئولیت و تمرین نظم و انضباط در طول دوران انجام خدمت وظیفه عمومی، افزود: خودباوری، مقابله با سختی‌ها و انجام مأموریت‎های محوله، باعث می‎شود تا جوانان بعد از اتمام دوره خدمت مقدس سربازی، در جامعه فردی مفید و مسئولیت‌پذیر تربیت شوند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) همچنین نقش جوانان در طول 8 سال دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار کرد: شجاعت و دلیری جوانان رزمنده ما برگرفته از دلاورمردی و شجاعت حضرت علی‌اکبر(ع) و شهدای کربلا در روز عاشورا بود.

وی به تأسی از شعار سال نیز‌ گفت: فرهنگ از مهم‎ترین مقولات جامعه به‌شمار می‎رود و باید بدانیم فرهنگ غرب، خطرناک‌ترین محور برای انحرافات فکری و اعتقادی جوانان ایران اسلامی است.

محمدسلیمانی افزود: هدف دشمن در جنگ نرم، گرفتن روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خودگذشتگی جوانان مؤمن و تضعیف بنیه دینی و اعتقادی آحاد جامعه است.

سرهنگ دوم پاسدار حسینعلی نقنه نیز با تبریک هفته جوان، هدف از برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) و جوان سرباز را ارائه الگوی موفق برتر در جامعه سربازان و تجلیل و تکریم سربازان نمونه و موفق عنوان کرد.

وی اظهار کرد: کسب امتیاز در عرصه‎های علمی، ورزشی، فرهنگی، آموزشی، دینی، اخلاق و موفقیت در اجرای مأموریت‎های محوله از معیارهای انتخاب سرباز نمونه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) بوده است.

به گزارش ایکنا، در این جشنواره با اهدای لوح و هدیه از 12 سرباز نمونه سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

captcha