منتظر واقعی علاوه بر ظاهر سعی در تصدیق قلبی و عملی دارد
کد خبر: 1417002
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:

منتظر واقعی علاوه بر ظاهر سعی در تصدیق قلبی و عملی دارد

گروه اجتماعی: منتظر واقعی علاوه بر ظاهر و تأکید زبانی با عمل به وظایف فردی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر سعی در تصدیق قلبی و عملی دارد تا در دوران غیبت، جامعه را برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی، از مراجع تقلید شیعیان شب گذشته، 22 خرداد در آیین جشن نیمه شعبان در مصلی اعظم امام خمینی (ره) شهر تبریز انتظار ظهور حضرت قائم(عج) را وظیفه‎ای عمومی برای تمامی شیعیان عنوان کرد و افزود: منتظر واقعی علاوه بر ظاهر و تأکید زبانی، با عمل به وظایف فردی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر، سعی در تصدیق قلبی و عملی دارد تا در دوران غیبت، جامعه را برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت فراهم سازد.
وی وقوع انقلاب اسلامی به ید توانای امام خمینی(ره) را زمینه‎سازی برای ظهور دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) با ژرف‌نگری و آینده‌‏نگری اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را به جهان صادر کردند که موج بیداری اسلامی بعد از 35 سال در جهان از نتایج انقلاب اسلامی است.

وجود بیش از دوهزار حدیث در خصوص اثبات ظهور امام زمان(عج)
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی همچنین با اشاره به فرهنگ مهدویت و انتظار خاطرنشان کرد: ما ایمان و اعتقاد راسخ داریم که روزی امام موعود(عج) ظهور خواهد کرد؛ دو هزار و 784 حدیث در خصوص حقانیت ظهور و اثبات ظهور امام زمان(عج) نیز به‏‌صورت مستند وجود دارد.

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با اشاره به اینکه اسلام، مردم و ولایت‎فقیه سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ایران است، افزود: انقلاب اسلامی ایران یگانه انقلابی است که مشروعیت اسلامی دارد و در آن ولایت فقیه رکن رکین انقلاب و ادامه دهنده راه انبیاست که با پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی تشکیل یافته و نائب امام زمان(عج) رهبری این کشور و انقلاب را به عهده گرفتند.

مردم با اطاعت از ولایت فقیه، کرامت انسانی را احیا کردند
وی با اشاره به توطئه‎های شوم دشمنان در منزوی کردن دین مبین اسلام، اظهار کردند: آنان ادعا می‎کردند اسلام نمی‌تواند پاسخگوی نیاز امروز جامعه باشد، اما مردم با اطاعت از ولایت فقیه، کرامت انسانی را احیا کرده و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دادند.
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با اشاره به نقشه‎های شوم دشمنان در تبلیغ جدایی دین از سیاست و اینکه اسلام دین اغنیاست، گفتند: مردم همیشه در صحنه ایران، وارد میدان شده و نظام استبدادی پهلوی که کرامت انسانی را زیرپا گذاشته بود، با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) مغلوب و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
این مرجع عالیقدر شیعه با بیان اینکه مردم آذربایجان همواره با بصیرت و شور و شعور انقلابی تعهد و ایمان خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند، تصریح کرد: مردم آذربایجان و تبریز شهدای والامقامی نظیر آیت‌الله قاضی طباطبایی و مدنی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و در سال 56 شهر تبریز و مردم آن اولین شهری بود که در حمایت قیام مردم قم، به پا خواست و قیام کرد که ثمره آن تزلزل پایه‎های حکومت ستمشاهی بود.
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در پایان یادآور شد: مردم ایران و به‏‌خصوص مردم غیور آذربایجان در عصر حاضر نیز در تمامی صحنه‌ها حاضر شده و حامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

captcha