دبیرخانه فقهی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کشور در قم ایجاد شود
کد خبر: 1419859
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
معممی مقدم خواستار شد:

دبیرخانه فقهی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کشور در قم ایجاد شود

گروه حوزه‌های علمیه: مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های قم در مسائل فقهی بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه فقهی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کشور در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، رضا معممی مقدم 27 خرداد در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی قم که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، پیداکردن مختصات دقیق آسیب‌های وارده را مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ذکر کرد و گفت: ما برای حفظ امنیت ملی می‌خواهیم مجالس مذهبی را مهندسی کنیم که موجب تقویت رابطه امت و امام شود.
وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی، بخشنامه‌ای نیست اظهار کرد: کار فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که منجر به تغییر رفتار و بینش شود.

معممی مقدم، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی را نوعی قرارگاه مناسبتی دانست که اولین مولفه دستیابی به این مهم، تعریف کار جامع دینی است.
وی به اهمیت و جایگاه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی قم اشاره کرد و گفت: ستاد ساماندهی شئون قم باید جریان‌ساز و تقویت کننده ستاد مرکزی باشد.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی رعایت راهکارهای ارتقای ساماندهی ابلاغی معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان و انجام فعالیت‌هایی مثل راه‌اندازی ویکی شعر آئینی، جریان سازی و مقابله با افراط و تفریط در مناسک و مراسم آئینی را خواستار شد.

معممی مقدم یکی از کارویژه‌های سال 93 ستاد ساماندهی مرکز را طرح «پردیس اربعین» ذکر کرد و در ادامه افزود: این طرح به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف و بهبود عملکرد راهپیمایی عظیم روز عاشورا تدوین شده است.

در این جلسه بر ضرورت ایجاد عزم جدی برای توجه به قرآن کریم و تقویت مراسم جمع خوانی با محوریت مساجد، صدور بیانیه ناجا برای رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و... تاکید شد.

captcha