توسعه عفاف حقیقی نیازمند توسعه باور درونی افراد از حجاب اسلامی است
کد خبر: 1426955
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
پژمانفر:

توسعه عفاف حقیقی نیازمند توسعه باور درونی افراد از حجاب اسلامی است

گروه جامعه: عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت گفت‌: عفت حقیقی رفتاری است که ناشی از باور درونی افراد بوده و اگر باور مردم در بحث عفت تقویت نشود نمی‌توانیم شاهد احیای عفاف و حجاب به معنای واقعی باشیم

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: عفاف و عفت حقیقی رفتاری است که ناشی از باور درونی افراد بوده و اگر به دنبال عفت حقیقی هستیم باید باور درونی افراد را تقویت کنیم.

باور مردم در بحث عفت تقویت شود

وی افزود: اگر باور مردم در بحث عفت تقویت نشود نمی‌توانیم شاهد احیای عفاف و حجاب به معنای واقعی باشیم، هستند افرادی که باور قوی در زمینه اعتقادات مذهبی دارند اما به دلیل اینکه باورشان نسبت به حجاب رشد پیدا نکرده گاها از حجاب مناسب و دینی استفاده نمی‌کنند.

حجاب مسیر درست خود را طی نکرده است

حجت‌الاسلام پژمان‌فر اشاره کرد: متاسفانه تفاسیر غلطی که در ارتباط با عفاف و حجاب ایجاد شده است باعث شده است که عفت و حجاب مسیر درست خود را طی نکرده و برخی اوقات کج‌روی‌هایی صورت گرفته است.

خانواده قوی‌ترین نهاد در امر توسعه عفاف و حجاب

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین بخشی که می‌تواند بحث عفت را در جامعه رشد دهد خانواده بوده و باید نقش جدی و فعالی را در این زمینه بازی کند و پس از خانواده، مراکز دولتی باید برنامه‌ریزی‌هایی دقیقی برای توسعه عفاف و حجاب اسلامی در جامعه داشته باشند و به توجه به قوانین بالادستی که تکلیف این مراکز را مشخص کرده است تلاش جدی را در این حوزه داشته باشند.

وظایف دستگاه‌های فرهنگی و دینی چیست

وی ابراز کرد: دستگاه‌های فرهنگی نیز باد در توسعه عفاف زمینه‌های فرهنگی و دینی را  در میان مخاطبین خود تبین کرده و آنان را با همه جوانب عفاف و حجاب آشنا سازند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر اضافه کرد: جمیعتی هستند که نماز و روزه و واجبات را به شکل شایسته بپا می‌دارند اما عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند و این بیانگر این موضوع است که این افراد به دین معترض نیستند بلکه فهم غلطی از حوزه دین دارند.

بسترسازی عفاف و حجاب در فضاهای مختلف

عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت در ادامه اشاره کرد: ضروری است که برای بخش عفاف و حجاب همه ظرفیت‌های فرهنگ‌ساز را بکار بگیریم، کتاب‌های درسی ما به عنوان بستری مناسب برای این موضوع باید شناخته شود و در کنار ان استفاده از فضای مجازی که گستردگی زیادی دارد باید در این حوزه بسیار فعال بوده و در کنار رسانه‌ها گام‌های خوبی را با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای مناسب بردارد.

وی تصریح کرد: باید همه فضاهای فرهنگی و رسانه‌ای را در موضوع عفاف و حجاب را که موضوعی فرهنگی است را پای کار آمده و با توجه به اینکه این موضوع یک کار باوری است باید باور افراد را نسبت به موضوع حجاب را مستحکم کنیم و این امر نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی دقیق و کارشناسانه‌ای است.

مسئولین موظف‌اند در امر عفاف همه نوع فعالیت را اجرایی کنند

حجت‌الاسلام پژمان‌فر گفت: با توجه به تهاجمات رسانه‌ای و فکری و اندیشه‌ای که دیگر جوامع بیگانه بر جامعه ما دارند و باور دینی ما را زیر سئوال می‌برند لازم است موضوع عفاف را از نظر باوری به‌قدری قوی و رشد دهیم که افراد در مقابل این همه تهاجم و شبهات بتوانند پاسخی منطقی داشته باشند.

این نماینده مجلس ابراز داشت: مسئولین اجرایی موظف هستند در امر عفاف همه نوع فعالیت ضروری را اجرایی کرده و به تهاجمات فرهنگی پاسخی محکم دهد و با توسعه عفاف و حجاب ترفند دشمنان را خنثی کنند.

توسعه دادن فعالیت فرهنگی در همه نقاط و محافل

وی مهم‌ترین مسئله در بخش حجاب را توسعه دادن فعالیت فرهنگی در همه نقاط و محافل معرفی کرد و گفت: باید موضوع عفاف و حجاب را در رسانه ملی به صورت جدی و منطق قوی احیا کنیم و در فضاهای آموزشی و تربیتی و همه محافل اجتماعی و مذهبی این امر را توسعه دهیم .

captcha