جشن روز قلم با قرائت سوره قلم در اهواز برگزار شد
کد خبر: 1427971
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

جشن روز قلم با قرائت سوره قلم در اهواز برگزار شد

گروه اجتماعی: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور یک نویسنده خوزستانی جشن روز قلم را در کانون شماره ۲ اهواز برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مرجان ظریفی مسئول کانون شماره 2 اهواز، با اعلام این خبر گفت: کانون پرورش فکری این شهرستان با حضور یک نویسنده خوزستانی جشن روز قلم را در کانون شماره ۲ اهواز برگزار کرد. همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان این با دعوت از بهزاد شیخی نویسنده‌ خوزستانی کودکان و بزرگ‌سالان و کودکان و نوجوانان اهوازی جشن روز قلم را برگزار کرد.

مسئول کانون شماره 2 اهواز با بیان اینکه در این جشن، میهمان دعوت شده در ابتدا پیرامون ادبیات کودک و نوجوان سخنانی را برای شرکت‌کنندگان ایراد کرد، افزود: شیخی در ادامه با کودکان و نوجوانان پیرامون ارزش خواندن و نوشتن و همچنین صحیح خواندن و صحیح نگاشتن صحبت کرد. کودکان و نوجوانان عضو این مرکز نیز در این روز در حضور میهمانان شرکت‌کننده به قرائت آثار ادبی خود پرداختند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه جشن روز قلم در کانون پرورش فکری شماره 2 اهواز با تلاش مربیان فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز، برگزار شد افزود: در این جشن جمعی از کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان حضور داشتند.

گفتنی است به مناسبت روز قلم همچنین برنامه‌هایی مشابه در مراکز مجتمع اهواز، کانون شماره 2 بهبهان و شماره یک خرمشهر برگزار شد. در کانون شماره یک خرمشهر کودکان و نوجوانان با اجرای برنامه‌های شعرخوانی و قصه‌گویی به استقبال این روز رفتند و شعرهایی را که مضمون پروردگار و آفریده‌های او بود را در کتاب‌ها جستجو کرده و خواندند.

همچنین کودکان و نوجوانان عضو این مرکز با شیوه صحیح و کاربرد احساس و حرکات دست و چهره در شعرخوانی و قصه‌گویی آشنا شدند و قصه «مردی که یکی را دو تا می‌دید» را بازگو کردند.

یادآور می‌شود، تلاوت سوره‌ قلم، سرود، قصه‌گویی، نمایش خلاق، شعرخوانی، معرفی شخصیت و وقایع، مسابقه و بازی و سرگرمی برنامه‌های بودند که مربیان کانون پرورش فکری مجتمع اهواز به مناسبت برای کودکان و نوجوانان اجرا کردند.

بر این اساس در کانون بستان نیز به همین مناسبت برنامه‌هایی چون، شعرخوانی از کتاب پرنده و فال، معرفی شخصیت ادبی(مهدی آذر یزدی) به وسیله طرح دیواری، کارگاه کاردستی (مداد) با کاغذ ، معرفی کتاب (مجموعه کتب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب مهدی آذر یزدی)، برپایی نمایشگاه از کتب شعر و ادبیات و معرفی اعضاء کتاب‌خوان و اعضاء فعال مرکز آفرینش‌های ادبی اجرا شد.

captcha