نخستین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور «روز قدس» برپا می‌شود
کد خبر: 1429627
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

نخستین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور «روز قدس» برپا می‌شود

گروه هنر: نخستین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس با عنوان «روز قدس؛ روز وحدت و مقاومت امت اسلامی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سایت هنر اسلامی وابسته به مجمع جهانی اهل بیت(ع)، این جشنواره با همکاری این سایت به همراه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و خبرگزاری ابنا ، برگزار می‌شود.
نخستین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس دارای دو بخش است که بخش اصلی با عنوان روز جهانی قدس و بخش ویژه با عنوان تحرکات تکفیری برای فراموشی فلسطین نامگذاری شده است.
جوایز این جشنواره نیز در دو بخش شرکت‌کنندگان داخلی و شرکت‌کنندگان خارجی اهدا و به کاریکاتوریست‌های برگزیده ایرانی در بخش اصلی، دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.
این گزارش حاکی است که به کاریکاتوریست‌های برگزیده ایرانی در بخش ویژه نیز دیپلم افتخار و دو سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.
این جوایز برای کاریکاتوریست اول غیر ایرانی در بخش اصلی دیپلم افتخار و 1500 دلار و در بخش ویژه دیپلم افتخار و 2000 دلار  در نظر گرفته شده است.
همچنین از 4 هنرمندی که حائز رتبه دوم در هر بخش می‌شوند با دیپلم افتخار و یک نیم سکه بهار آزادی قدردانی می‌شود.
هنرمندان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و یا کسب اطلاع از مقررات و دریافت فرم جشنواره می‌توانند به سایت هنر اسلامی به نشانی www.islamicartz.com مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، مهلت شرکت در این جشنواره و ارسال آثار 31 تیرماه اعلام شده است.

captcha