حس درونی سرور در پایان لیالی قدر از نشانه‎های قبولی اعمال است
کد خبر: 1431314
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر:

حس درونی سرور در پایان لیالی قدر از نشانه‎های قبولی اعمال است

گروه اندیشه: احساس درونی شادی و سرور در پایان لیالی قدر، نشانه قبولی اعمال است که باید این مهم را قدر شناخته و برای خوب بودن اهتمام ویژه ورزید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن کریم درباره شب قدر که خداوند سبحان می‌فرماید «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ: ‏ما قرآن را در شب با ارزش «لیلةالقدر» فرو فرستاده‌ایم» می‎توان دریافت که از ابتدای خلقت بشر این شب وجود داشته است.

وی با بیان این‌که لیالی قدر، یکی از حساس‎ترین مراحل زندگی انسان است، گفت: مقدرات در شب قدر قابل تغییر است زیرا در این شب تنها اتفاقاتی که قرار است محقق شود نگاشته می‌شود اما نحوه برخورد با آن به خود آدمی بستگی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر ادامه داد: برای نمونه معلم برای پرسش از دانش‌آموزان سؤالاتی را طراحی می‌کند اما دانش‎‌آموزان می‎توانند با التماس، عجز و ناله از معلم خواهش کنند که سؤالات آسانی را در اختیار آنان قرار دهد و شب قدر نیز مثالی شبیه این واقعه است.

حجت‎الاسلام محمدی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) همواره از خداوند سبحان می‏‌خواست که «خدایا من را آنی به خودم وامگذار» همین جمله برای مؤمنان نهیبی است تا بدانند که انسان در برابر حوادث ضعیف است و باید همیشه حواس خود را جمع کند، چراکه حتی برخی پیامبران الهی یک لحظه غفلت کرده و نتیجه آن را هم دیدند.

وی ادامه داد: با مقدرات شب قدر اختیار از انسان سلب نمی‌شود بلکه مؤمنان براساس ظرفیت خود می‎توانند آن را تغییر دهند.

این مسئول با تأکید بر این‌که در لیالی قدر مؤمنان به محتوای دعای جوشن کبیر دقت کنند، بیان کرد: زیارت امام حسین(ع) و صلوات از اعمال وارد در روایات در این شب است.

حجت‎الاسلام محمدی یادآور شد: احساس درونی شادی و سرور در پایان لیالی قدر، نشانه قبولی اعمال است که باید این مهم را قدر شناخته و برای خوب بودن اهتمام ویژه ورزید.

captcha