۹ راهکار مؤثر برای تحریم و تضعیف رژیم صهیونیستی
کد خبر: 1432175
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

۹ راهکار مؤثر برای تحریم و تضعیف رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد آنچه که می‌تواند این رژیم را از ادامه تجاوز و تروریسم دولتی خود باز دارد این است که نتواند از عهده هزینه‌های سنگین جنایات خود علیه فلسطینیان، لبنانی‌ها و دیگر مردم عرب‌زبان برآید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «BDSmovement»، جنبش تحریم، محروم‌سازی و مجازات اسرائیل با نام اختصاری BDS که با الهام از جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در سال 2005 از سوی سازمان‌های فلسطینی تأسیس شد و اکنون یک جنبش بین‌المللی شناخته شده است، در مقاله‌ای به معرفی 9 راه مؤثر برای تحریم رژیم آپارتاید اسرائیل پرداخت.

این جنبش که اکنون مورد حمایت شرکت‌ها، نهادها، مؤسسات فرهنگی، هنرمندان و دولت‌های مختلف در سراسر جهان است، با برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف زمینه را برای گسترش تحریم رژیم اسرائیل و کاهش قدرت مالی آن فراهم می‌کند.

جنبش تحریم، محروم‌سازی و مجازات رژیم اسرائیل در این مقاله آورده است: با به‌کارگیری 9 راهکار زیر به جنبش تحریم رژیم اشغالگر، استعمارگر و آپارتاید اسرائیل کمک کنید:

1. محصولات شرکت‌های اسرائیلی و همچنین شرکت‌های بین‌المللی مرتبط با تجاوزات حقوق بشری اسرائیل را تحریم کنید.

این مقاله در این بخش به معرفی مهم‌ترین محصولات رژیم اسرائیل می‌پردازد که البته در کشور ما عرضه نمی‌شوند اما شرکت‌های بین‌المللی متعددی وجود دارند که در تجاوزات اسرائیل همدست هستند و از آن جمله می‌توان به اچ‌پی، کاترپیلار، ولوو و هیوندای اشاره کرد.

2. در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید و تحریم را گسترش دهید.

با عضو شدن در صفحات فیس‌بوک و توئیتر جنبش تحریم رژیم اسرائیل (BDS) مطالب این جنبش را ترجمه کنید و به اشتراک بگذارید.

3. در مورد جنبش BDS  بیشتر بدانید و اطلاعاتتان را به اشتراک بگذارید.

با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش تحریم، محروم‌سازی و مجازات رژیم اسرائیل با تاریخچه این جنبش و موفقیت‌های آن بیشتر آشنا شوید و آن‌ را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و وبلا‌گ‌ها به اشتراک بگذارید.

4. در محله و شهر خود کمپین تحریم راه‌اندازی کنید.

هر کس می‌تواند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این جنبش فرمی را پر کند و به طور رسمی کمپین تحریم رژیم اسرائیل را در شهر خود راه‌اندازی کند و با دیگر کمپین‌های محلی در تماس باشد.


5. آنلاین تحریم کنید.

نظرسنجی‌ها و نامه‌نگاری‌های آنلاین اهرم‌های مهمی برای اعمال فشار هستند. در پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش BDS فعالیت‌های آنلاینی که در حال حاضر وجود دارند، قرار می‌گیرند. شما حتی می‌توانید توصیه‌های خود را نیز به مسئولان این جنبش از طریق ایمیل اطلاع دهید.

6. کمپینی علیه جامعه خود، در صورت همدستی در تجاوزات اسرائیل تشکیل دهید.

7. سازمان محل کار خود را به عضویت در جنبش تحریم اسرائیل تشویق کنید.

8. در محل فروش محصولات اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل کمپین تحریم راه‌اندازی کنید.

9.  در آخر کمک کنید تا دیگران نیز به پیوستن به تحریم رژیم اسرائیل ترغیب شوند.

captcha