علم بدون پشتوانه ایمان گمراهی انسان را به دنبال دارد
کد خبر: 1432646
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
امام جمعه شهر محمدیه:

علم بدون پشتوانه ایمان گمراهی انسان را به دنبال دارد

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام موسوی‌موینی گفت: اگر علم برای خدا نباشد و از پشتوانه ایمان برخوردار نشود بدون شک انسان را گرفتار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی‌موینی، امام جمعه  شهر محمدیه، صبح امروز، اول مردادماه، در کلاس اخلاق پایوران سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه اعمال افراد به اعمال نیک و اعمال شر تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در قرآن کریم هرجا حرف از عمل صالح بوده است قبل از آن از ایمان نام برده شده است و در این میان خسران مربوط به افرادی است که ایمان ندارند و اعمال آنان جزو اعمال ناصالح محسوب می‌شود.

وی افزود: دقت کنیم عملمان طوری نباشد که در مقابل خواست و تمایل ولی‌فقیه قرار بگیرد و لازمه این امر بصیرت است و عمل در راستای تمایل و خواست ولی‌فقیه مطلوب و نیک است و خللی به آن وارد نیست زیرا مطلوب خداوند نیز است.

امام جمعه شهر محمدیه بیان کرد: فرد با بصیرت به هیچ قیمتی حاضر نیست از مسیر مستقیم و راه رسول الله(ص) منحرف شود و همانطور که در دوران جنگ شاهد آن بودیم که افراد حاضر بودند بدنشان قطعه قطعه شود اما عمل به فرامین ولی‌فقیه کرده و رستگاری در دنیا و آخرت را برای خویش رقم بزنند.

حجت‌الاسلام موسوی موینی با بیان این مطلب که همانند عمل، علم نیز بردو نوع است، تأکید کرد: نوع اول علم، علمی است که برای خداست در نهایت به رستگاری منتهی می‌شود و دسته دوم نیز علمی است که ایمان پشتوانه آن نیست.

وی ادامه داد: اگر علم برای خدا نباشد و از پشتوانه ایمان برخوردار نشود بدون شک انسان را گرفتار می‌کند و زیان وجود چنین علمی مسلماً از نبود آن بسیار بیش‌تر است.

امام جمعه شهر محمدیه اضافه کرد: عالم بی ایمان می‌تواند گروهی از افراد و حتی جامعه‌ای را منحرف کند و در سال‌های اخیر افراد بسیاری را سراغ داریم که عالم بودند اما بی‌ایمانی شان آنان را منحرف کرد و مفسر قرآن و نهج‌البلاغه بودند اما در حال حاضر در کشورهای غربی بر علیه نظام اسلامی سخن می‌گویند و گاهی امام زمان و بعضا خدای متعال را نیز منکر می‌شوند.

وی در پایان ماه رمضان را فرصتی برای آمرزش گناهان و سعادت انسان دانست و یادآور شد: چنان چه قدر روزهای ماه رمضان و فرصتی که خداوند برای ما فراهم کرده است را ندانیم متضرر شده‌ایم زیرا درک این ماه و عمل خالصانه برای خداوند پاداشی چندین برابر خواهد داشت.

captcha