جواد محقق دبیر هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شد
کد خبر: 1435752
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

جواد محقق دبیر هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شد

گروه ادب: مدیرعامل کانون پرورش فکری طی حکمی جواد محقق را به دبیری هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکم انتصاب جواد محقق به تجربه‌ها، تعهد، سوابق و شناخت وی از حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان اشاره کرده و به پیشنهاد معاون تولید کانون این سمت را به وی سپرد.

حاجیان‌زاده در این حکم از محقق خواسته است که نسبت به شناسایی و تشویق نویسندگان و هنرمندان خلاق و متعهد در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به منظور ترویج موضوع کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان اهتمام ورزد.

وی همچنین در این حکم، انتخاب داوران متعهد و متخصص برای بخش‌های مختلف، حفظ سلامت و رعایت قواعد و الزام‌های لازم در امر داوری را ضروری دانسته است. توجه به بخش‌های جنبی جشنواره از جمله نمایشگاه کتاب، نشست‌های تخصصی و دیدار کودکان و نوجوانان با نویسندگان و هنرمندان عرصه ادبیات کودک در طول برگزاری جشنواره، نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرعامل کانون در پایان این حکم به برگزاری بخش ویژه جشنواره با هدف حمایت از آثار نویسندگان حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرده است. بر همین اساس، حمید پیرهادی نیز به پیشنهاد جواد محقق به عنوان دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان منصوب شد.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

captcha