استفاده از ظرفیت حوزه برای التیام آلام روحی بیماران
کد خبر: 1437773
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت حوزه برای التیام آلام روحی بیماران

گروه سلامت: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه استفاده زیاد از دارو هم از جهت علمی و هم دینی مذموم است، گفت: از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت برای التیام آلام روحی بیماران استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پاسخ به درخواست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر بیان دیدگاه خود درباره تحول در نظام سلامت، اظهار کرد: باید از ظرفیت حوزه و روحانیت مجرب و آموزش دیده برای التیام آلام معنوی و روحی بیماران استفاده شود. همچنین این فرهنگ در میان مردم تقویت شود که استفاده بیش از حد دارو مورد پذیرش دین نیست و از لحاظ علمی نیز مذموم است.
وی تاکید کرد: انتظار و توقع مردم از نظام جمهوری اسلامی آن است که تمام دغدغه‌ها نسبت به درمان برطرف گردد و باید با همت دولت و مجلس محترم و همه مردم وضعیت درمانی و بهداشتی در این کشور در حد اعلی باشد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: رسانه ملی گرچه قدم‌های مثبت و خوبی را در این زمینه برداشته، اما نسبت به آگاه نمودن مردم از دستورات دینی و پزشکی باید گام‌های موثرتری را بردارد. باید اطباء محترم مردم را نسبت به استفاده کردن از دارو به اقل ضرورت راهنمایی کنند و از کثرت و استفاده بیش از حد ضروری که نه از جهت علمی و نه از جهت دینی مورد قبول است، خودداری نمایند.
وی افزود: در برخی از روایات وارد شده است: «اِجتَنِبِ الدوَّاءَ ما اَحمَل بَدَنکَ الدَّاء» تا هر مقداری که بدن تحمل درد را دارد باید از استفاده نمودن دارو پرهیز شود.
مدرس حوزه علمیه بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم که در نظام سلامت باید بدان توجه شود، مسائل معنوی و آثار معنوی امراض است، خصوصا نسبت به بیماران صعب‌العلاج که در بیمارستان‌ها بستری هستند از روحانیون مجرب که مایه آرامش و روحیه دادن به آنان است استفاده شود.

captcha