ضرورت حمایت مالی بخش خصوصی از مؤسسات قرآنی ـ مردمی
کد خبر: 1439999
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

ضرورت حمایت مالی بخش خصوصی از مؤسسات قرآنی ـ مردمی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مؤسسه قرآنی بصیرت راز خراسان شمالی گفت‌: مؤسسات قرآنی باید به بخش خصوصی پیوسته و با جذب حمایت مالی از این بخش‌ها، امکانات فراوان و انگیزه لازم را در بین اعضای مؤسسه ایجاد کنند.

زهرا کنعانی، مدیر مؤسسه قرآنی بصیرت راز خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: نداشتن انگیزه در مسئولان مؤسسات قرآنی و در پی آن اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان شمالی از دلایلی است که اهداف مؤسسات به درستی محقق نمی‌شود.

وی افزود: مؤسسات نباید به دنبال دریافت حمایت مالی از نهادهایی باشند که هیچ خدمتی را ارائه نمی‌دهند، بلکه باید به بخش خصوصی پیوسته و با جذب حمایت از این بخش‌ها امکانات فراوان و انگیزه لازم را در بین اعضا ایجاد کنند.

جذب حامیان مالی برای مؤسسات قرآنی

کنعانی در ادامه ابراز کرد: اگر مؤسسات و اتحادیه بتوانند با جذب حامی مالی و انجام پژوهش‌های مختلف در امور قرآنی فعالیت کنند و منابع مالی برای خود ایجاد کنند، می‌توانند با مشکلات کمتری ادامه راه داده و انگیزه را به اعضای خود انتقال دهند.

مدیر مؤسسه قرآنی بصیرت راز اشاره کرد: متصل شدن به تعاونی‌ها و تولیدی‌ها از سوی مؤسسات قرآنی، راهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی است، این گونه حمایت مالی از تعاونی‌ها دریافت و در مقابل خدمات آموزشی به آنان ارائه می‌شود.

توجه به مؤسسات قرآنی راهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی

وی تصریح کرد: اگر بتوان با چندین تعاونی و قشر مختلف، هماهنگی کرد که خدمات قرآنی به آنان ارائه شود، منابع مالی مؤسسات، تأمین و درآمد بیشتری به آنان خواهد داد.

کنعانی ادامه  داد: بی‌مهری‌هایی که از سوی نهادهای مرتبط به این مؤسسات می‌شود، سد راهی بر روی توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌شمار می‌رود که امید است با پای کار آمدن خیرین این مشکلات هم از بین رفته و توسعه فرهنگ قرآنی را در جامعه شاهد باشیم.

کارشناسان و بی‌اطلاعی از آیین ‌نامه‌های اجرایی

مدیر مؤسسه قرآنی بصیرت راز خراسان شمالی تصریح کرد: برخی کارشناسان به علت بی‌اطلاعی از آیین‌نامه‌های اجرایی، مسیر حرکت مؤسسات را طولانی‌تر و مشکلات را افزایش می‌دهند که امید است سازمان‌های مرتبط با ارائه آموزش‌های لازم به کارشناسان خود راه‌های هدایت و راهنمایی مؤسسات قرآنی و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی را برای رسیدن به اهداف قرآنی کشور هموار سازند.

مدیر مؤسسه قرآنی بصیرت راز خراسان شمالی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات مطرح مؤسسات قرآنی، پرداخت اجاره‌بها ساختمان‌های اجاره‌ای این مؤسسات است که اگر بتوان با مشارکت خیرین و نهادهای مرتبط، فضایی به این مؤسسات اعطا شود این هزینه کاهش و صرف ترویج فرهنگ قرآنی خواهد شد.

captcha