برگزاری نخستین جشنواره حفظ قرآن مدارس صدرای آذربایجان شرقی
کد خبر: 1440113
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

برگزاری نخستین جشنواره حفظ قرآن مدارس صدرای آذربایجان شرقی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی برای دومین بار جشنواره حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان مدارس صدرا را برگزار می‌کند.

رحیم وظیفه‌شعاع، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: دومین دوره جشنواره حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان مدارس صدرا در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در استان آذربایجان شرقی از سوی مؤسسه مهد قرآن این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره، دانش‌آموزان می‌توانند با حفظ سوره‌های شمس تا ناس، انفطار تا ناس ، سوره طارق تا ناس، حفظ جزء سی‌ام در آزمون نهایی جشنواره شرکت کنند.

رعایت قواعد تجویدی و تلفظ صحیح حروف

وظیفه شعاع در ادامه بیان کرد: جزء قوانین این جشنواره این موضوع مطرح خواهد بود که دانش‌آموزان برای محفوظات خود باید قواعد تجویدی و تلفظ صحیح حروف را رعایت کرده و محفوظات را در کنار قواعد بیاموزند.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی اشاره کرد: اولین دوره این جشنواره سال گذشته اجرا و افراد شرکت کننده در دوره اول که با موفقیت دوره را گذرانده بودند در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

ارتقای درجه برای قبول شدگان مرحله اول

وی گفت: مرحله اول در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد و مرحله دوم کاملاً شفاهی بوده و افرادی که در مرحله اول قبول شده‌اند با ارتقای درجه در سطح دو مرحله دوم جشنواره شرکت خواهند کرد.

وظیفه‌شعاع ادامه داد: 508 نفر از حافظان آذربایجان شرقی در مرحله اول شرکت کرده‌اند که از این میان 184 نفر با قبولی مرحله اول را پشت سر گذاشته‌اند.

captcha