ترویج فرهنگ رضوی نیاز امروز عرصه سیاسی ماست
کد خبر: 1440507
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
فرماندار جاجرم:

ترویج فرهنگ رضوی نیاز امروز عرصه سیاسی ماست

گروه اندیشه: محبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی نیاز امروز عرصه سیاسی ماست، گفت: برگزاری همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) در خراسان شمالی سبب آشنایی هر چه بیشتر و بهتر مردم با سیره علمی و آموزه‌های ائمه اطهار(ع) می‌شود.

علی محبی، فرماندار جاجرم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) در خراسان شمالی، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها پتانسیل خوب برای تبیین هر موضوع و مبنای شاخص برای رشد و توسعه علمی است که در ارتقای روحیه علمی افراد نیز تأثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ رضوی نیاز امروز عرصه سیاسی ماست، گفت: برگزاری این همایش سبب آشنایی هر چه بیشتر و بهتر مردم با سیره علمی و آموزه‌های ائمه اطهار(ع) می‌شود.
محبی با بیان اینکه سیره سیاسی امام رضا(ع) و رفتار سیاسی مدبرانه آن امام همام در شرایط خاص حکومت عباسیان امروز باید از هر زمان دیگری بیشتر مورد توجه عرصه سیاست قرار گیرد، افزود: ترویج فرهنگ رضوی در جامعه مطلوب مردم است و این امر با بازنشر و ترویج دستاوردهای این همایش به صورت کتاب و کتابچه و یا در اختیار گذاشتن آن در فضای مجازی برای عموم مردم به‌صورت رایگان می‌تواند اثربخشی آن را دو چندان کند.
وی تصریح کرد: برای گسترش و توسعه آموزش مفاهیم به دست آمده از تحقیقات انجام گرفته باید فضا و بستر از طریق ابزارهای جدید رسانه‌ای برای نشر و توزیع آنها به صورت رایگان ایجاد شود.
آموزه‌های رضوی باید در میان آحاد جامعه تبیین شود
وی با اشاره به شخصیت والای امام رضا(ع) و ابعاد مختلف و گسترده عملی و نظری سیره ایشان، گفت: قول و فعل این امام همام همواره درس آموز بوده و آموزه‌های ایشان باید درمیان آحاد جامعه تبیین شود.
محبی، دعوت از نخبگان عرصه دینی و سیاسی در سطح ملی و بین‌المللی و حضور آنان در این همایش را از دیگر راهکارها برای غنا بخشیدن به محتوای این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نیز برپایی غرفه‌های ویژه کودک از دیگر ابزارها برای جذب مردم و خانواده‌ها به این همایش‌ها است.

وی افزود: اثربخشی مطلوب همایش‌ها منوط به بازنشر و ایجاد بستر مناسب برای ترویج نتایج تحقیقات به دست آمده از نخبگان است که باید تقویت این حوزه مدنظر باشد.
فرماندار شهرستان جاجرم با اشاره به اینکه شهرستانی‌ها نیز باید از مزایای برگزاری این همایش‌ها بهره‌مند شوند، گفت: اگر این همایش‌ها درسطح کوچکتر در شهرستان‌ها برگزار شود مردم بیشتر با آموزه‌های سیاسی ائمه اطهار(ع) آشنا می‌شوند.

captcha