بیش از یک هزار سند اجاره موقوفات در فارس تنظیم شد
کد خبر: 1450337
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

بیش از یک هزار سند اجاره موقوفات در فارس تنظیم شد

گروه اجتماعی: معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از تنظیم بیش از یک هزار سند اجاره موقوفات این استان ظرف مدت20 روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جلسه ارزیابی عملکرد ادارات اوقاف استان فارس امروز، 24 شهریور با حضور رؤسا و کارشناسان اجارات این استان برگزار شد.
الیاس رضایی، معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس، در این جلسه با اشاره به اهمیت مطالبه حقوق موقوفات و اجرای نیات واقفین ابراز کرد: شناسایی متصرفان املاک و اراضی ادارات و تلاش برای احقاق حقوق موقوفات از وظائف ذاتی ادارات اوقاف و امور خیریه است.
وی افزود: به همین منظور شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان فارس با توجه میزبان پراکندگی موقوفات و رقبات به سطوح مختلفی تقسیم‌بندی شده است که در گام نخست تلاش کارشناسان اوقاف استان، شناسایی رقبات فاقد رابطه استیجاری و سپس تنظیم سند اجاره با آنهاست.
رضایی ادامه داد: ادارات نواحی شیراز و همچنین ادارات شهرستانهای جهرم، کازرون، مرودشت، ممسنی، فسا، لار و داراب در این تقسیم‌بندی جزو ادارات سطح یک استان فارس محسوب می‌شوند که قریب به ده درصد موقوفات را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس عنوان کرد: این ادارات موفق شده‌اند در مدت بیست روز بیش از یک هزار سند اجاره با مستأجران موقوفات تنظیم کنند تا عواید حاصل از اجاره این رقبات صرف اجرای نیات خیرخواهانه واقفان شود.
رضایی اظهار کرد: موقوفات متعلق به اهل بیت(ع) است، بنابراین احیای موقوفات و اجرای نیات واقفان باید وظیفه همه مردم باشد.

captcha