دفاع مقدس پایه‌های استوار نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرد
کد خبر: 1452488
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

دفاع مقدس پایه‌های استوار نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرد

گروه اجتماعی: استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دفاع مقدس پایه‌های استوار نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرد، گفت: دوران دفاع مقدس نماد مقاومت و پایداری انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در برابر کفر و استکبار جهانی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی امروز، 31 شهریورماه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن تبریک این هفته به همه اقشار مختلف مردم به‌ویژه نیروهای مسلح و رزمندگان، اظهار کرد: 31 شهریورماه از جمله روزهای به‌یاد ماندنی تاریخ معاصر ماست که یادآور رشادت‌های دلاورمردانی است که با استعانت از خداوند متعال و لبیک به ندای رهبری با فداکاری جان خود را نثار انقلاب کردند.



وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نماد مقاومت و پایداری انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در برابر کفر و استکبار جهانی است، افزود: بی‌تردید دوران دفاع مقدس، پایه‌های استوار نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرد و خوداتکایی، خلاقیت و ابتکار را برای نسل‌های آینده به ارمغان آورد که امروز ملت بزرگ ایران ثمره آن را در عرصه‌های مختلف علمی تجربه می‌کند.



استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وظیفه ما است که با عشق و ایثار و مقاومت با شهدا و امام شهیدان و رهبر عظیم‌الشأن خود در هفته بزرگداشت دفاع مقدس تجدید میثاق کرده و جهت حفظ آرمان‌های بلند شهدا و ارزش‌های الهی و تمامیت ارضی کشور تا آخرین قطره خون خود از پای ننشینیم و نسل جدید انقلاب را با تفکرات شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم.



خدمتگزار با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب اسلامی قدرت در دست ابرقدرت‌ها بود، اظهار کرد: دفاع هشت ساله ملت غیور ایران در برابر کفر و ستم دشمنان درس بزرگی از ایثار، شهادت و شهامت به تمام مستضعفان جهان ارائه داد.



وی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه قدرت‌های ظالم و پوشالی پشت سر یک رژیم جنایتکار قرار داشتند و در برابر ایران همه تلاش خود را به کار گرفته بودند اما خوشبختانه عزم و اراده این ملت اسلامی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های زیبایی از ایثار و شهادت به جهان نشان دادند.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از درس‌هایی که جهان از هشت سال دفاع مقدس ایران گرفت این است که هرچه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها علیه ایران به حداکثر برسد استعدادهای این ملت غیور شکوفا می‌شوند، بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی کشوری مستقل است به پشتوانه آحاد مردم در همه صحنه‌ها و میادین است.



خدمتگزار با بیان اینکه در 31 شهریورماه سال 59 صدام حسین ملعون آغاز جنگ علیه ایران را اعلام کرد، گفت: این درحالی بود که کشور ایران یک نظام نوپا داشت و دشمن همواره از جانب رژیم‌های دیگر مانند آمریکا حمایت می‌شد اما خوشبختانه ملت ایران با ایستادگی خود یک درس بزرگی به همه جهان داد و نیروهای نظامی و مردمی با اتحادی که بین خود داشتند توانستند برکات و دستاوردهای زیادی برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.



وی با اشاره به تحریم‌ها و محاصره سیاسی دشمنان علیه ملت ایران، اظهار کرد: به برکت خون شهیدان و جان‌فشانی آزادگان و ایثارگران هرگز سر تسلیم فرود نمی‌آوریم.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در راستای اجرای منویات رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای اعمال تحریم‌های ظالمانه و هجمه‌های فرهنگی برای لطمه زدن به کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی‌کنند و تحقق منویات رهبری عاملی تعیین کننده در خنثی‌کردن دسیسه‌های دشمنان است.



خدمتگزار با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس حضور بی‌نظیر سرمایه اجتماعی و مردمی در جبهه‌های جنگ به‌صورت داوطلبانه به نمایش گذاشته شد، افزود: واقعیت‌های دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام به شکل‌های مختلف هنری و ادبی به‌ویژه در بین قشر جوان تبیین شود.

captcha