حضور در عرصه‌های اجتماعی رسالت ویژه حافظان قرآن است
کد خبر: 1453526
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
احمدی:

حضور در عرصه‌های اجتماعی رسالت ویژه حافظان قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل ارشاد قزوین با بیان اینکه حضور در عرصه‌های اجتماعی رسالت ویژه حافظان قرآن کریم است، گفت: انقلاب اسلامی نعمتی الهی برای ملت ایران است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین روز گذشته، یکم مهرماه در دیدار با با حافظان قرآن کریم و مسئولان حوزه‌های امتحانی دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآنی اظهار کرد: باید از زمینه فراهم شده برای توسعه مفاهیم اسلامی و قرآنی در جامعه به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با تأکید بر توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در میان آحاد جامعه، عنوان کرد:  تلاش برای کاربردی شدن مفاهیم قرآن در جامعه و به کارگری آن در متن زندگی باید در دستور کار همه مسئولین فرهنگی و قرآنی کشور قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین حفظ قرآن را امانتی سنگین برای حافظان قرآن دانست و افزود: باید با استفاده از مبانی معرفتی قرآن موجی از آرامش و خرسندی در جامعه حاکم شود.

وی در پایان یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های جامعه قرآنی را حضور در عرصه‌های اجتماعی و ارتباط با تمام اجزای جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی نباید به عهده یک یا دو مجموعه خاص قرار بگیرد بلکه جامعه قرآنی کشور و همه مسئولین باید با احساس تکلیف، ارتباط مستمری بین قرآن و عناصر جامعه ایجاد کنند.

captcha