استفاده از ظرفیت ماه محرم برای توبه زندانیان
کد خبر: 1461651
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
دل‌های شکسته بی‌نظیر عزاداری می‌کنند؛

استفاده از ظرفیت ماه محرم برای توبه زندانیان

گروه جامعه: مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌های کشور از اجرای برنامه‌های عزاداری و سخنرانی با محتوای ویژه زندانیان در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: بیشتر زندانیان کشور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محسن ربانی، مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌های کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و جایگاه این ماه به ویژه دهه اول محرم بر تربیت و انسان‌سازی افراد، گفت: بر همین اساس نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای زندانیان، کارکنان زندان‌ها و سربازان وظیفه در نظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد: تغییر حال و هوای زندان‌ها و نصب نمادهای ماه محرم در زندان‌های کشور از جمله اقداماتی است که همه ساله انجام می‌شود. همچنین همه ساله برنامه‌های عزاداری را در ماه محرم در تمامی زندان‌ها برگزار می‌کنیم.
قرائت زیارت عاشورا طی دهه اول ماه محرم در زندان‌های کشور
حجت‌الاسلام ربانی از برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا طی دهه اول ماه محرم خبر داد و افزود: برپایی سخنرانی‌های مذهبی، مداحی و مراسم سینه‌زنی و عزاداری از برنامه‌های ما طی ماه محرم است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا آماری از میزان استقبال زندانیان از برنامه‌ عزداری ماه محرم دارید، گفت: آمار رسمی تهیه نشده است اما تجربه و مشاهدات ما نشان می‌دهد که اکثریت زندانیان به حضور در مراسم عزاداری ماه محرم تمایل دارند و در آن حضور پیدا می‌کنند.
ربانی افزود: ممکن است افرادی باشند که از نظر اعتقادی ضعیف بوده و برخی از مسائل اعتقادی را قبول نداشته باشند اما در ماه محرم به عزاداری سید‌الشهداء اهتمام ویژه دارند و در آن شرکت می‌کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم اینکه برخی اعتقادات دینی ضعیفی دارند اما همیشه به عزاداری ماه محرم توجه و اهتمام دارند، گفت: امام حسین(ع) مانند آهن‌ربایی است که همه را به سوی خود جلب می‌کند؛ نماز خوان و بی‌نماز و دلیل این جذب عشق و علاقه‌ای که با جان این افراد سرشته شده است.
ربانی افزود: اینکه به صورت خودجوش می‌بینید از کودک تا بزرگسال در هیئت‌ها فعالیت می‌کنند بر اساس موجی است که شور حسینی در جامعه ایجاد می‌کند و امیدواریم این گرایش‌ها موجب توجه بیشتر مردم به مسائل دینی شود.
محتوای ویژه از قیام امام حسین(ع) برای زندانیان کشور
وی با اشاره به اینکه مخاطبان مداحان و سخنرانان مذهبی در زندان‌ها مخاطب ویژه‌ای است، گفت: بر همین اساس محتوای ویژه‌ای از قیام امام حسین(ع) در زندان‌ها مطرح می‌شود تا به خودسازی و توبه افراد کمک بیشتری کند.
مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌های کشور گفت: فرهنگ حسینی، هدف امام حسین(ع)، سبک زندگی خانواده‌های اسلامی و مبارزه با فساد، توبه و بازگشت از گناه از جمله مباحثی است که در زندان‌ها مطرح می‌شود تا به زندانیان در خودسازی و خود کنترلی کمک کند.
دل‌های شکسته‌ای که با خلوص نیت عزاداری می‌کنند
وی عنوان کرد: بسیاری از زندانیان دل‌شکسته هستند و گرفتاری‌های زیادی دارند، در زندان‌ها عزاداری‌هایی صورت می‌گیرد که بی‌نظیر است و افراد با خلوص نیت عزاداری می‌کنند.
مسئول دارالقران سازمان زندان‌های کشور در پایان اعلام کرد: برنامه‌های قرآنی ویژه‌ای از جمله محافل انس با قرآن نیز در طی ماه محرم در زندان‌ها اجرا می‌شود.

captcha