دینداری و اصالت خانوادگی از اصول اولیه ازدواج است
کد خبر: 1462367
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

دینداری و اصالت خانوادگی از اصول اولیه ازدواج است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه اخلاق، امانت، دینداری و اصالت خانوادگی را از اصول اولیه ازدواج خواند و افزود: زیبایی، تحصیلات و درآمد جزو اصول ثانویه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین توانایی، مدرس حوزه و دانشگاه روز گذشته، 28 مهر در همایش ملی دوسالانه علمی - فرهنگی «حلقه» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، ازدواج را انتخابی دو طرفه دانست و اظهار کرد: هرگونه اصرار از طرف دیگری نتایج نامطلوبی را بدنبال خواهد داشت، زیرا ازدواج ماندن است و نه داشتن.

وی افزود: هرگز نمی‌توان به همدیگر به چشم دارایی چون اتومبیل، خانه و... نگاه کرد بلکه باید با تشکیل خانواده به یکدیگر عشق بورزند و تجدید محبت کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های ازدواج دانشجویی، گفت: ازدواج دانشجویی بدلیل همزمان بودن با بهترین دوره‌های جوانی علاوه بر اینکه شناخت بهتری از شریک زندگی بدست می‌دهد طراوت خاصی دارد.

این کارشناس دینی اخلاق، امانت، دینداری و اصالت خانوادگی از اصول اولیه ازدواج خواند و افزود: زیبایی، تحصیلات و درآمد جزو اصول ثانویه محسوب می‌شود.

وی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب همسر را تناسب در اعتقاد دینی، فرهنگی و خانوادگی بیان کرد و گفت: از مهم‌ترین اهداف ازدواج تقویت بنیان‌های دینی و اجتناب از مسائل ضد اخلاقی و تداوم نسل‌هاست.

حجت‌الاسلام توانایی با بیان اینکه بهتر است به جای واژه «ترویج ازدواج آسان» از واژه انتخاب دقیق و مراسم آسان استفاده کنیم، متذکر شد: پرهیز از تجملات، توقعات، چشم و هم‌چشمی می‌تواند در ترویج انتخاب دقیق تاثیرگذار باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن رفتارهای پیش از ازدواج، خانواده و دوستان بهترین راهکار برای شناخت طرف مقابل است، همچنین تحقیقات محلی و دقت در انتخاب در زندگی امروز که ویژگی مدرنیته پیدا کرده است می‌تواند در انتخاب درست همسر تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایکنا، در این مراسم از 20 زوج نمونه دانشجو با اهدای هدایایی تجلیل شد؛ همچنین قرائت خطبه عقد توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی برای یک زوج دانشجو و برش کیک و اجرای مسابقه از دیگر برنامه‌های این همایش بود که با استقبال پرشور دانشجویان همراه بود.

captcha