عزاداری به‌صورت غیرمتعارف مورد تأیید ‌فقهای دین نیست
کد خبر: 1464579
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

عزاداری به‌صورت غیرمتعارف مورد تأیید ‌فقهای دین نیست

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با تأکید بر لزوم رعایت حرمت ماه محرم‌الحرام اظهار کرد: عزاداری به‌صورت غیرمتعارف مورد تأیید دین و فقهای دین نیست.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با تأکید بر لزوم رعایت حرمت ماه محرم‌الحرام اظهار کرد: عزاداری به‌صورت غیرمتعارف مورد تأیید دین و فقهای دین نیست.
وی با اشاره به اینکه تفکر در رابطه با چرایی وقوع  واقعه عاشورا آموزه‌های مفیدی را برای ما به همراه دارد، افزود: با تعمق در رابطه با این اقدام امام حسین(ع) درمی‌یابیم که هدف این امام معصوم مبارزه با خرافات و خدشه‌هایی بود که به دین اسلام و آموزه‌های جد بزرگوارش وارد شده بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اعلام کرد: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که عده‌ای ازعزاداری‌هایمان هم با همین خرافه‌ها انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تمام آموزه‌های دین اسلام حول محورهای اخلاقی است، عنوان کرد: چیزی که باید به آن توجه شود این است که در عزاداری‌های ماه محرم اصول اخلاقی چه میزان رعایت می‌شود. 
حجت‌الاسلام منتشلو با اعلام اینکه اعمالی از قبیل قمه‌زنی، ایجاد سر وصدا و مزاحمت برای شهروندان و کارهایی از این قبیل با اخلاقیات همخوانی ندارد، یادآورشد: از این‌رو عزاداران برای نشان دادن علاقه خود به امام حسین(ع) و یاران با وفایش باید مواظب باشند به بیراهه نروند.

captcha