برپایی همایش «روضه رضوان» در قزوین
کد خبر: 1470259
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

برپایی همایش «روضه رضوان» در قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با روز عاشورا همایش قرآنی «روضه رضوان» با حضور قاریان و فعالان قرآنی استان قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی، قاری برجسته استان قزوین و دبیر همایش قرآنی «روضه رضوان» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه این همایش قرآنی با حضور قاریان و فعالان قرآنی استان قزوین روز گذشته، 13 آبان در بقعه امامزاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مراسم عزاداری باید در راستای خط فکری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌عزاداری با منش و خط فکری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) سدی برای جلوگیری از ترویج کج‌روی و ترویج خرافه‌ها در برخی هیئت‌ها را به‌دنبال دارد، افزود: اشاعه فرهنگ قرآنی بهترین راه برای مبارزه با بدعت‌ها، خرافه‌پرستی‌ها و همچنین بهترین راه برای ترویج خط فکری امام حسین(ع) است.

دبیر همایش قرآنی «روضه رضوان» ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برپایی این همایش ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیات قرآنی بود که با حضور خوب فعالان و قاریان برجسته استان برگزار شد.

وی در تشریح این برنامه بیان کرد: همایش قرآنی «روضه رضوان» از ساعت 7 صبح روز عاشورا با قرائت دعای پر فیض عاشورا آغاز شد و سپس آیین قرائت قرآن با عنوان همنوا با قاری نیزه‌ها و با حضور قاریان ممتاز استان قزوین برگزار شد.

وی در پایان یادآور شد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ قرائت قرآن در روز عاشورا و تقویت فرهنگ قرآنی انجام شد.

یادآور می‌شود، در این همایش قرآنی، قاریان برجسته استان قزوین از جمله حاج قتحعلی، وفاپور، قاسمی، رفعتی، شعبانی و محمدی به قرائت قرآن پرداختند.

captcha