انحراف از ولایت مهم‌ترین عامل گمراهی دشمنان امام حسین(ع) بود
کد خبر: 1470296
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
امام جمعه سلطانیه:

انحراف از ولایت مهم‌ترین عامل گمراهی دشمنان امام حسین(ع) بود

گروه اندیشه: واقعه عاشورا در حالی ۵۰ سال بعد از رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) روی داد که هنوز افرادی از دوران پیامبر در قید حیات بودند و لی به علت انحراف از مسیر ولایت و رهبری پا در بیراهه گذشته و جگر گوشه پیامبر را تکه تکه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه سلطانیه شامگاه دیروز، 13 آبان در جمع عزاداران حسینی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) باید از روی بصیرت و معرفت باشد، عنوان کرد: اگر اشک چشم انسان در سوگ امام حسین ع همراه با معرفت باشد انسان را از آتش جهنم حفظ خواهد کرد.
وی در ادامه  اظهار کرد: ملائکه اشک چشمان عزاداران حسینی را امانت نگه میدارند و این اشک چشمها در روز قیامت که چشم انسانها گریان است به یاری عزاداران ابا عبدالله‌الحسین خواهند آمد.
این کارشناس مسائل مذهبی  با بیان اینکه اراده الهی یکی از دلایل ماندگاری واقعه کربلا در طول تاریخ است، ابراز کرد: از آنجایی که امام حس

ین (ع) تمام زندگی خود را فدای دین و عمل صالحی مانند امر به معروف و نهی از منکر کرد اراده خدا نیز بر این تعلق گرفت که نهضت امام حسین(ع) برای همیشه ماندگار شود. زیرا عملی، ماندگار است که برای رضای خدا باشد.
حجت الاسلام نوری با بیان اینکه رهبری امام معصوم(ع) از دیگر دلایل ماندگاری کربلا بود ،عنوان کرد: در طول تاریخ نهضتها و قیامهای مختلفی در دنیا روی داده است اما هیچکدام به اندازه قیام عاشورا ماندگار نشده است که مهم‌ترین دلیل این امر نیز این است که برخی از این قیام ها هدف الهی نداشته و برای چیزهای مادی مانند رسیدن به حکومت قیام کرده اند
امام جمعه سلطانیه حق محوری را از دیگر دلایل ماندگاری کربلا دانسته و تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) در راه  حق و حقیقت بود تا جایی که امام قبل از واقعه عاشورا به یاران خود می فرماید :"من بیعت را از شما برداشتم اگر کسی می خواهد در جنگ شرکت کند اگر به مردم  مقروض است برود قرض خود را ادا کند سپس به جنگ بیاید.
این کارشناس مسائل مذهبی یاران امام حسین(ع) را یکی از بی نظیر ترین یاران در طول تاریخ عنوان کرده و گفت: یاران اندک امام حسین(ع) به قدری به ایشان وفادار بودند  که بارها وقتی امام حسین (ع) بیعت را از آنها برداشت به ایشان فرمودند «به خدا قسم  اگر چندین بار بمیریم و زنده شویم باز هم جان خویش را فدای تو می کنیم».
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین درس عاشورا به جهانیان درس عبرت است، خاطر نشان کرد :واقعه عاشورا در حالی 50 سال بعد از رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) روی داد که هنوز افرادی از دوران پیامبر در قید حیات بودند و لی به علت انحراف از مسیر ولایت و رهبری پا در بیراهه گذاشته و جگر گوشه پیامبر را تکه تکه کردند.
حجه الاسلام نوری با  بیان اینکه نماز بی ولایت ،نماز بی نمازی است ،خاطر نشان کرد: جدایی از ولایت و رهبری انسان را یک عمر پشیمان می کند زیرا زیرپرچم ولایت انسان یک عمر راه راست را طی خواهد کرد و هرگز گمراه نخواهد.

captcha