عاشورا، حماسه مهر و عطوفت حضرت زینب(س) بود
کد خبر: 1471219
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
مریدی:

عاشورا، حماسه مهر و عطوفت حضرت زینب(س) بود

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حماسه کربلا را بی‌نظیر دانست و گفت: عاشورا، حماسه مهر و عطوفت در تمام ابعاد بود که در وجود حضرت زینب(س) تبلور یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شب گذشته، 17 آبان در اختتامیه سوگواره «سفری تا عروج انسانیت» که همزمان با شب شعر بانوی «حماسه و مهر» در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: اسطوره‌های دین مبین اسلام در تمام قرون و اعصار بی‌رقیب و بی‌نظیرند.
وی با بیان اینکه الگوهای ما در اسلام همگی حماسه، عطوفت و مهربانی هستند، افزود: امام حسین(ع) الگوی مردانگی و عطوفت و مهربانی و همچنین حضرت زینب(س) تمام آن چیزی که می‌توان از مهربانی و حماسه گفت در وجود آنان می‌توان مشاهده کرد.
مریدی، حماسه کربلا را بی‌نظیر دانست و گفت: در حماسه عاشورا هر آن چیزی که می‌توان مکمل حماسه نامید بدون شک وجود دارد و در واقع واقعه عاشورا، حماسه مهر و عطوفت در تمام ابعاد بود که در وجود حضرت زینب(س) تبلور یافت که چنین انتظاری نیز از دخت پیامبر(ص) می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه افتخارما به اهل بیت(ع) و خوبی‌های آن‌هاست، گفت:‌ در شرایط کنونی متأسفانه مشاهده می‌کنیم که نابخردانه و ناجوانمردانه چهره اسلام را تخریب می‌کنند و نام‌های زشت و وقیحانه چون داعش در کشورهای دیگر رسوخ پیدا می‌کند در حالی که محال است که اسلام چنین باشد.
وی بر لزوم شناخت الگوهای برتر اسلام تأکید کرد و گفت: سوگواره‌های پاسداشت این الگوها گامی برای معرفی این چهره‌های سراسر از عطوفت و مهربانی است و باید بتوانیم بدین طریق پاسخگوی دشمنان باشیم.
مریدی خاطرنشان کرد: پرداختن به رویکردهای هنری می‌تواند این بزرگان را که سرآمد جهانیان هستند، به عنوان الگوی بشری معرفی کند.

captcha