تهدیدات دشمن امروز رنگ و بوی فرهنگی دارد
کد خبر: 1471714
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

تهدیدات دشمن امروز رنگ و بوی فرهنگی دارد

گروه سیاسی: فرمانده سپاه ناحیه طارم با اشاره به این‌که تهدیدات دشمن امروز با رویکرد فرهنگی دنبال می‌شود، گفت: طبق بیان رهبری، بسیج باید همواره به بعد فرهنگی و جنگ نرم توجه ویژه داشته باشد و در عین حال باید به بعد جسمانی و آمادگی نظامی نیز توجه کند.

جنگ نرم

‌اقبال جهانبخشی، فرمانده سپاه ناحیه طارم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گفت: بیش از 60 درصد مردم شهرستان طارم عضو بسیج هستند و در برنامه‌های مختلف فرهنگی این تشکل حضور فعال دارند و همواره آمادگی خود را در تمامی برنامه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی اعلام کرده‌اند.
وی ابراز کرد: مردم طارم همواره در برنامه‌های فرهنگی حضور فعال دارند و در عزاداری‌های محرم و عاشورای امسال که مقارن با سیزده آبان بود نیز حضور پرشوری داشتند و همواره در تمامی صحنه‌های ملی و دینی حضور پررنگ دارند.
فرمانده سپاه ناحیه طارم اظهار کرد: در کنار این حضور مردمی، مسئولان شهرستان و سپاه طارم نیز غافل از اهداف دشمن که مقابله با ایمان و اعتقاد دینی مردم است، نبوده و می‌کوشند تا با برنامه‌ریزی مناسب مقابل نقشه‌های شوم دشمن ایستادگی کنند.

رزمایش گردان‌های واکنش سریع طارم برگزار شد
‌جهانبخشی با اشاره به این‌که تهدیدات دشمن امروز با رویکرد فرهنگی دنبال می‌شود، افزود: با توجه به بیانات رهبری که تأکید دارند که بسیج و نیروهای آن باید همواره به بعد فرهنگی و جنگ نرم توجه ویژه داشته باشند و در عین حال باید به بعد جسمانی و آمادگی نظامی نیز توجه کنند، لذا نیروهای بسیج از لحاظ جسمانی و تاکتیک نظامی نیز آمادگی لازم برای دفاع از کشور را دارند.
وی ادامه داد: در همین راستا رزمایش گردان‌های واکنش سریع شهرستان طارم به‌مدت دو روز، همزمان با 15 و 16 آبان‌ماه امسال در اردوگاه قدس این شهرستان با حضور چهارگردان برگزار شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به حفظ انسجام نیروهای بسیج و بالا بردن توان و آمادگی رزمی گردان‌ها در مقابله با تهدیدات دشمن اشاره کرد.
فرمانده سپاه ناحیه طارم در پایان عنوان کرد: در این رزمایش برنامه‌های متنوع آموزشی، تمرینی و عملی گنجانده شده بود که تمرین و دفاع از کوی و برزن، عملیات تأخیری، پدافند دورادور، دفاع از مراکز حساس و مهم، ایست و بازرسی و امداد و نجات با رویکرد پدافند غیرعامل از جمله این برنامه‌ها بود.

captcha