برگزاری مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در فارس
کد خبر: 1472703
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

برگزاری مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در این استان گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات همزمان با سراسر کشور در فارس نیز برگزار می‌شود.
وی افزود: در این راستا آزمون مفاهیم تخصصی قرآن کریم از کتاب تفسیر نمونه از سوره مائده در روز پنج‌شنبه، 22 آبان در 40 نقطه استان فارس ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: این آزمون در شیراز در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با حضور یک هزار نفر از ثبت نام‌کنندگان رشته مفاهیم برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اوقاف فارس با بیان اینکه مرحله شهرستانی آزمون کتبی مفاهیم تخصصی شامل 70 سؤال تستی است، گفت:‌ آزمون مذکور همزمان با سراسر کشور رأس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.
وی همچنین از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات ترتیل خواهران در این استان خبر داد و گفت: این مسابقات از 23 آبان در دو نوبت 8 صبح و 14 بعدازظهر در نقاط مختلف فارس برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های زرقان، کوار و خرامه در سالن عترت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در شیراز آزمون خواهند داد.
معاون فرهنگی اوقاف فارس اظهار کرد: تمامی شهرستان‌های استان فارس موظف هستند تا تاریخ 30 آبان سال جاری اقدام به برگزاری مسابقات ترتیل، قرائت و حفظ قرآن کریم کنند.

وی در پایان بیان کرد: مرحله شهرستان و آموزشگاهی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها در فارس نیز در آموزش و پرورش این استان در حال برگزاری است.

captcha