نهادینه شدن شاخصه‌های تولی و تبری از آثار و برکات قرائت زیارت عاشوراست
کد خبر: 1474452
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷

نهادینه شدن شاخصه‌های تولی و تبری از آثار و برکات قرائت زیارت عاشوراست

گروه اندیشه: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: نهادینه شدن شاخصه‌های تولی و تبری از آثار و برکات قرائت زیارت عاشوراست و وقتی زائر در قالب این زیارت به امام حسین(ع) سلام می‌دهد مسئله امامت در او عمیق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام ستوده، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل‌ دیروز، 26 آبان‌ در مراسمی که در مسجد امام خمینی(ره) پارس‌آباد برگزار شد، گفت: معاویه فرزندش یزید ملعون را مقابل خود نشاند و گفت؛ پسرم من زحمت‌های زیادی را برای تو کشیده‌ام این سه وصیت من را فراموش نکن و به آن عمل کن. یکی اینکه خوی و خصلت اهل عراق این است که علاقه دارند مسئولان‌ و حاکمان‌شان را زود عوض کنند هرچه می‌خواهی انجام بده والا شمشیرهایشان علیه توست. دوم اینکه به اهل حجاز احترام بگذار و به آنان هدیه بده و خودت به دیدن آنان برو.
ستوده ادامه داد: معاویه در ادامه سفارشش به یزید گفت: از چهار نفر بر تو بیم دارم که به مخالفت با تو بکوشند. آنان عبدالله‌بن عمر، عبدالله‌بن زبیر، محمد‌بن ابوبکر و حسین‌بن علی است.
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه گفت: واقعه عاشورا در طول تاریخ حادثه‌ای است که مثل آن در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتاده است.
وی افزود: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا نشان‌دهنده پیوستگى و تداوم جبهه درگیرى حق و باطل در همه زمان‌ها و مکان‌ها است.
ستوده ادامه داد: در حادثه کربلا بار دیگر مبارزه حق و باطل تکرار شد و امام حسین(ع) به‌منظور دفاع از دین، آزادى و عدالت قیام نمود و همه خوبى‌ها را به نمایش گذاشت و در آن سوى حادثه یزید و یزیدیان قرار دارند که همه زشتى‌ها و بدى‌ها را به نمایش گذاشتند و امام حسین(ع) ‌برابر بیعت خواستن یزید فرمود: «ناپاک ناپاک زاده مرا بین دو چیز شمشیر و ذلت مخیّر نموده است، امّا ذلّت از ما دور است».
حجت‌الاسلام ستوده گفت: اهل بیت(ع) دروازه ورود به سفره الهی است و برای رسیدن به خدا باید از در اهل بیت‌(ع) وارد شد و امام باقر(ع) فرمود: از هر دری که می‌خواهی به سوی خدا بروی برو اما اگر می‌خواهی محل استجابت دعا شود از در اهل‌ بیت(ع) وارد شو و در مورد اهل بیت(ع) زیارت عاشورا زیارت سری اهل بیت(ع) نیز در این میان مورد اهمیت است.
وی افزود: نهادینه شدن شاخصه‌های تولی و تبری از آثار و برکات قرائت زیارت عاشوراست و وقتی زائر در قالب این زیارت به امام حسین(ع) سلام می‌دهد مسئله امامت در او عمیق می‌شود.
ستوده با بیان این مطلب که یکی از اصول دین ما امامت و دو فرع نهم و دهم از فروع دین اسلام بر محوریت تولی و تبری بنیان نهاده شده است، گفت: مؤمنان واقعی و پرهیزگار باید حب حضرت حق و خاندان رسالت و دشمنی با دشمنان اسلام را در همه حال لحاظ  کنند.

captcha