امكان دانلود كتاب‌های دينی در كتابخانه الكترونيكی پورتال آفتاب فراهم شد
کد خبر: 1618800
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۹

امكان دانلود كتاب‌های دينی در كتابخانه الكترونيكی پورتال آفتاب فراهم شد

گروه وبلاگ و IT: كتابخانه الكترونيكی پورتال «آفتاب» امكان دانلود كتاب‌های دينی و قرآنی بسياری را برای كاربران فراهم كرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، پايگاه اينترنتی آفتاب، در كتابخانه الكترونيكی خود، نسخه pdf كتب دينی و قرآنی را در اختيار علاقه‌مندان قرار داده‌است.
اديان، مكاتب و ديدگاه‌ها، ائمه و معصومين، اسلام، فلسفه، كتب مقدس، روايت و داستان‌ها، نيايش‌نامه، احكام، شخصيت‌ها، عرفان و اخلاق از عناوين اصلی بخش «دين و مذهب» اين كتابخانه الكترونيكی است.
تقيه، مرا رها كنيد و دنبال كس ديگر برويد، صلح امام حسن، امام زين‌العابدين(ع) قهرمان معنويت،كلمه وليعهد يا ولی‌عهد، ادب در كربلا، مكتب، وحدت، عدالت علی هدايت‌گران راه نور، زندگانی امام حسين‏(ع)، عاشورا و حسين و ۲۰۰ داستان از فضائل و كرامات و مصائب حضرت زينب(س)، از عناوين كتاب‌ها و مقالات موجود در بخش «ائمه و معصومين» اين كتابخانه است.
دنيای اسلام، كارنامه اسلام، مناسك حج، بعثت پيامبران الهی برای دو هدف اساسی، حديث معراج، مهدی منتظر در نهج‌البلاغه، نای و نی(در قلمرو انديشه امام موسی صدر)، نگرشی جديد بر نماز و روزه مسافران، منتخب‌الاحكام و شرح اركان اسلام، نيز از عناوين كتاب‌های بخش «اسلام» است.
داستان‌هايی از امام زمان، داستان‌های قرآن كريم، شيطان در كمين‌گاه، داستان پيامبران، گزيده‌ای از مستطاب لطائف الطوائف، گزيده‌ای از لطايف زهرالربيع، لحظه‌های آسمانی، پيروان علی و رنج‌هايشان، شرحه شرحه و در اثبات ولايت، از عناوين كتاب‌های بخش «روايت و داستان‌ها» است.
كاربران می‌توانند در بخش «شخصيت‌ها» اين كتابخانه، كتاب‌هايی را با عناوينی چون سلمان پاك، گذری بر زندگانی و آثار مرحوم آيت‌الله ميرزامهدی اصفهانی و سقراط خراسان را مشاهده كنند.
همچنين در بخش «اخلاق» كتاب‌هايی با عناوين اخلاق خدايان، پرسمان عصمت، بازگشت به پاك‌دامنی، پالايش وجود، آموزه‏های بنيادين علم اخلاق، فطرت و دين، فرا اخلاق و هنوز هم خورشيد از شرق می‌درخشد، است.
الهی‌نامه، ادعيه و خواص معنوی ادعيه، زمان و حالات و جاهايی كه دعا قبول می‌شود، دعاشناسی موضوعی، شرايط دعا و اعمال ماه رمضان و عيد فطر، شرايط دعا و اعمال ماه شعبان، عناوين كتب و مقالات بخش «نيايش‌نامه» است.
احكام پزشكی احكام نوجوانان، برابری ديه(زن و مرد، مسلمان و غيرمسلمان)، احكام بانوان، چهل حديث در احكام بانوان، برابری ديه (زن و مرد، مسلمان و غيرمسلمان)، احكام عملی قرآن و يازده دستورالعمل از آيت‌الله بهجت، نيز از عناوين احكام‌های موجود در بخش «احكام» اين كتابخانه الكترونيكی است.
از امكانات جالب توجه اين كتابخانه الكترونيكی، امكان ارسال فايل‌های الحاقی مرتبط با بخش‌های مختلف اين كتابخانه توسط كاربران است. از طريق اين بخش علاقه‌مندان قادرند، تا فايل‌های مرتبط با بخش‌های دينی را به اين كتابخانه بيافزايند.
«آفتاب» يك پورتال به زبان فارسی برای ايرانيان است. رسالت آفتاب به ‌عنوان يك پرتال عمومی، توانايی بخشيدن به كاربران خود در ابعاد گوناگون كار و زندگی است.
ارائه اطلاعات در زمينه‌های مختلف و ايجاد ارتباط الكترونيكی با توليدكنندگان اطلاعات و يا دارندگان آن در حوزه‌های فرهنگ و هنر، دين، و ... به همراه ايجاد بستری مناسب برای انجام عمليات موردنياز كاربران، از اهداف اصلی اين پورتال است.
مركز تحقيقات و فناوری اطلاعات ويستا اين پورتال را راه‌اندازی كرده‌است.



captcha