ساختمان جديد موسسه فرهنگی قدس در مشهد افتتاح شد
کد خبر: 2337805
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

ساختمان جديد موسسه فرهنگی قدس در مشهد افتتاح شد

گروه فرهنگ و هنر: ساختمان جديد موسسه فرهنگی قدس با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان و جمعی از مسئولان اجرايی و نظامی مشهد، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، ساختمان جديد موسسه فرهنگی قدس با حضور توليت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان و جمعی از مسئولان اجرايی و نظامی مشهد، افتتاح شد.
در ابتدای اين مراسم، حسين جاويدی، قاری قرآن، آياتی از كلام‌الله مجيد را تلاوت كرد و در ادامه، سرود جمهوری اسلامی ايران از سوی حاضران در جلسه زمزمه شد و سپس مجری برنامه، ضمن خير مقدم به محضر توليت آستان قدس رضوی، از مداح اهل بيت، حاج جعفر ماهرخسار دعوت كرد تا در آستانه ميلاد امام جواد(ع) برای حاضران، مولودی سرایی كند.
سپس امير اكبری، معاون فنی موقوفات و آستان قدی رضوی، درخصوص مراحل اجرايی طرح سخنرانی كرد و گفت: از سال 1384، احداث ساختمان جديد موسسه فرهنگی قدس، در دستور كار قرار گرفت و در اسفند سال 1388، فاز اول آن افتتاح شد.
وی گفت: در تمام مراحل ساخت و طبق توصيه تولیت آستان قدس، نكات ايمنی مدنظر قرار گرفت و تلاش شد تا از سيستم‌هايی استفاده شود كه حداقل آلودگی صوتی را برای شهروندان ايجاد كند.
حمزه واقعی، مديرعامل موسسه قدس، سخنران بعدی اين مراسم بود که اظهار کرد: آستان قدس رضوی، كانون الهام‌بخشی و مركز توليد معنا در ايران و جهان اسلام است و آيت‌الله واعظ طبسی همواره حمايت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراوانی از مجموعه موسسه قدس داشته‌اند.
مديرعامل روزنامه قدس گفت: ساختار موسسه فرهنگی قدس را مجددا بررسی و طراحی كرده‌ايم و تلاش كرديم تا ساختار جديد كاملا در خدمت محتوای اسلامی و دينی مدنظرمان باشد.
وی اظهار كرد: روزنامه قدس تلاش می‌كند تا در عينيت زندگی مردم حضور داشته باشد و بتواند گره‌ای از مشكلات اقتصادی و فرهنگی و ذهنی مردم را حل كند و اميدواريم در اين مسير موفق باشيم.
واقعی تصريح كرد: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در اولويت برنامه‌های دشمن قرار گرفته و رسانه‌ها نيز موظف هستند برنامه‌ها و اقدامات خود را متناسب با اين شرايط جديد طراحی كنند.
سپس آيت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، ضمن تقدير از دست‌اندركاران اين مراسم گفت: روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی بايد سنگر حقيقت و ارزش‌های معنوی باشند و اطلاعات موجود در جامعه را با شجاعت و صراحت به مخاطبان خود انتقال بدهند.
واعظ طبسی خاطر نشان كرد: اصحاب رسانه نبايد خود را درگير جريانات سياسی موجود كنند و در واقع نبايد مديون هيچ تفكر سياسی باشند.
وی ادامه داد: مهم‌ترين وظيفه رسانه‌ها اين است كه فضای وحدت، صميميت و برادری را در جامعه ترويج كنند و در عين حال نصيحت، خيرخواهی و تذكر را نيز از ياد نبرند.
توليت آستان قدس رضوی گفت:‌ بايد واقعيات و اطلاعات سياسی جامعه را به مردم منتقل كنيم اما در عين حال نبايد فضا را نيز ملتهب كرد و بايد با جوسازی، شايعه‌پراكنی و تخريب به شدت مبارزه كرد.
واعظ طبسی افزود: اصحاب رسانه‌ بايد بدانند چه زمانی از وضع موجود انتقاد كنند و در چه زمانی بايد حمايت‌های خود را از ظرفيت‌های موجود افزايش دهند و تمام مسئولان رسانه‌های جمعی موظف‌اند كه در چارچوب مصلحت نظام قلم بزنند.
وی خطاب به اصحاب رسانه جمعی گفت:‌ اهل بيت(ع) الگوی اخلاق، معنويت و انسانيت هستند و بايد سيره و رفتار آنها را برای انتقال به مردم با روشی ظريف در دستور كار خود قرار دهيم.
captcha